Marriott do 2020. u Hrvatskoj planira ući u još 4-5 hotela

Autor: Marija Crnjak , 17. studeni 2015. u 14:09
Foto: Reuters

Cilj Marriotta je otvoriti barem jedan hotel u svakom glavnom gradu u regiji. Hrvatski im otoci još nisu u fokusu jer nemaju aerodroma .

Nakon Kupara, čijim će novim hotelima upravljati u suradnji s ruskom Avenue grupom kao investitorom, svjetski hotelski lanac Marriott International do 2020. u Hrvatskoj planira ući u još 4-5 hotela pod raznim Marriottovim brendovima na različitim destinacijama, uključujući Zagreb.

Potvrdio je to za Poslovni dnevnik Ivica Čačić, regionalni potpredsjednik za razvoj Marriotta za regiju istočne Europe. "Cilj Marriotta je otvoriti minimalno jedan hotel u svakom glavnom gradu država u regiji, a u Hrvatskoj postoji potencijal za nekoliko gradskih i resort hotela na obali", ističe Čačić, koji je kao Marriottov predstavnik u posljednjih nekoliko godina već razgovarao s vlasnicima hotela u Istri, Rijeci, Opatiji, Splitu, Zagrebu i Dubrovniku, praktički u svim većim turističkim centrima. Hrvatski otoci trenutačno nisu u fokusu Marriotta, iako i tamo ima zainteresiranih, većinom zato što nijedan otok nema aerodrom na koji mogu slijetati dovoljno veliki  zrakoplovi.

 

50milijuna

lojalnih članova ima Marriott

Dolazak prestižnoga hotelskog operatera u Hrvatsku dugo se priželjkuje. Opravdano, jer svojevrsna je to prekretnica u stvaranju ozbiljne konkurentne turističke destinancije upisane na svjetsku kartu. Marriott posluje u 4200 hotela u 79 zemalja, a lanjski mu je prihod bio oko 14 milijardi dolara.  Najviše hotela imaju u SAD-u, a u Europi daleko najbolje posluju u Velikoj Britaniji, gdje imaju 50 hotela.  Portfelj grupe uskoro će porasti za još bar 50 posto, kad se realizira Marriottovo preuzimanje lanca Starwood, čime Marriott postaje daleko najveći operater s oko 5,5 tisuća hotela i 1,1 milijun soba diljem svijeta. Od njih ukupno 19, najpoznatiji Marriottov hotelski brend je Ritz-Carlton pod kojim će poslovati hoteli Avenue Grupe u Kuparima, sukladno pismu namjere operatera priloženom uz ponudu investitora za ulaganje u projekt.

Ivica Čačić ističe da su pregovori s Avenue Grupom oko potpisivanja pisma namjere trajali relativno kratko, svega nekoliko mjeseci. "Za nas je pismo namjere nešto kao zaruke, one su jasno izražen smjer da se uđe u brak, odnosno potpiše ugovor o upravljanju hotelom, ali još ima dosta stvari za ispregovarati. Potpisivanje planiramo u prvoj polovici 2016. godine. Marriott ulazi sa brandom Ritz-Carlton kao operater, dakle pri definiranju proizvoda i projektiranju imat ćemo savjetničku ulogu, a ključeve hotela preuzet ćemo s danom kada investitor dobije uporabnu dozvolu. Investitor nosi praktički cijeli rizik investicijskog procesa do otvaranja hotela", pojašnjava Ivica Čačić. Naglašava pritom  kako su temelj za ulazak Marriott-a u pregovore o hotelu kvalitetna lokacija i kvalitetan partner, što će se, uvjeren je, uskoro poklopiti i u Zagrebu.

Kad će se planovi Marriotta za Hrvatsku realizirati ne može se predvidjeti jer sve ovisi o dinamici pregovora s vlasnicima hotela koji mogu trajati najmanje četiri do šest mjeseci, a neki traju i dulje nego je to uobičajeno na drugim tržištima. U Sarajevu je, primjerice, od početka pregovora do otvaranja hotela prošlo godinu i pol dana, u Skopju će to biti šest godina. Osim što hotelski operater ima vlastite zahtjeve i kriterije, ugovor mora biti privlačan i drugoj strani, pogotovo stoga što suradnja s globalnim hotelskim brendovima košta. Ivica Čačić pojašnjava zbog čega vlasnici ne bi trebali dvojiti o isplativosti takvog ulaganja.

"Od kada sam 2007. godine počeo raditi za Marriott, bio sam u pregovorima o upravljanju hotelima za nekoliko projekata u Hrvatskoj, često s investitorima koji su vlasnici nekolicine objekata u jednoj destinaciji. Trudim se dokazati investitorima da su troškovi koje donose ugovori s operaterom opravdani povećanim prihodima individualnog hotela, a svakako imaju značajan doprinos povećanju prepoznatljivosti destinacije na svjetskom tržištu. Nikako ne treba podcijeniti činjenicu da Marriott ima 50 milijuna lojalnih članova. Oni preferiraju odsjedati u Marriott-ovim hotelima, a naročito provoditi odmore koristeći i bodove koje su sakupili tijekom godine, kao nagradu za noćenja ostvarena za vrijeme poslovnih putovanja.

Navest ću i konkretan primjer koristi od Marriott sustava. Brendiranje postojećih hotela pod našim novim brandom Autograph collection, u vrlo razvijenim destinacijama kao što su London, Nica, Budimpešta i Prag, donijelo im je povećanje godišnjeg prihoda od 15-20 posto, a to višekratno prelazi troškove ugovora s Marriottom. Osim toga, u slučaju naših obalnih hotela, takav aranžman i povećanje prepoznatljivosti destinacije, sigurno će pridonijeti porastu potražnje i za ostale objekte u destinaciji", zaključuje Čačić. Zasad međutim ne može govoriti o konkretnim potencijalnim partnerima u Hrvatskoj, kao niti komentirati napise o tome da Marriott ulazi u splitski West Gate.

Komentirajte prvi

New Report

Close