Premija na autoosiguranjima skliznula 15,4%

Autor: Božica Babić , 11. studeni 2015. u 22:00
Cijena police pala s 1508 kuna iz listopada 2013. na 992 kune u listopadu ove godine/D. Urukalović/PIXSELL

Listopad zaključen sa 312 mil. kn manjom premijom nego u istom mjesecu 2014.

Dvije godine nakon uvođenja liberaliziranih cjenika (u rujnu 2013. prvo ih je ponudilo Generali osiguranje) ukupna premija ugovorena na obveznim autoosiguranjima za listopad 2015. iznosila je 1,72 milijarde kuna, odnosno čak 791 milijun kuna manje nego u listopadu 2013., otkrivaju preliminarni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).

Posljedica takvih trendova je i urušavanje cijene prosječne autopolice, koja je pala s 1508 kuna iz listopada 2013. na 992 kune u listopadu ove godine. U razdoblju između ta dva listopada vozni park Hrvata povećan je za 68.500 novougovorenih autopolica. Istodobno je broj prijavljenih šteta bio manji za 988 te je u listopadu ove godine registrirano 61.839 šteta, za koje je vlasnicima vozila ukupno isplaćeno 803 milijuna kuna, dok je isplata po štetama u listopadu prije dvije godine iznosila 866 milijuna kuna. U odnosu pak na prije godinu dana, ovogodišnji listopad zaključen je sa 312 milijuna kuna manjom premijom na obveznim autoosiguranjima, što je pad od 15,4 posto.

Gledaju li se mjesečni rezultati na godišnjoj razini, iskazani kroz postotke, listopad je u posljednja četiri mjeseca zapravo donio najblaži pad premije s obzirom na to da je lipanj imao najveći minus od 16,7 posto, koji se potom iz mjeseca u mjesec topio do 15,4 posto. No, premija iskazana u apsolutnim iznosima usporedno svjedoči o negativnim trendovima. Konkretno, u lipnju 2015. naspram lipnja 2014. bila je manja za 215 milijuna kuna, dok je, primjerice, rujan na godišnjoj razini dao pad premije od 287 milijuna kuna.

Na tradicionalnom 13. godišnjem stručnom skupu industrije osiguranja, održanom prošli tjedan u organizaciji HUO-a, glavni predstavnik regulatora predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskog tržišta Petar Pierre Matek naglasio je kako njihova zadaća nije da društvima diktiraju cijene i uvjete profitabilnosti te im ne kani dati nikakve preporuke. "Sve dok društva oblikuju premije sukladno zakonu, Hanfa ne može, niti treba, reagirati na nešto što je u domeni tržišne utakmice. Naravno, promatramo zbivanja na tržištu i analiziramo pokazatelje", rekao je Matek ističući da aktualno stanje predstavlja velik izazov za uprave društava koja tržištu nude obvezna autoosiguranja. Uputio ih je ipak neka fokus više usmjere na efikasniju obradu šteta u odnosu na modele koje danas primjenjuju. 

Komentirajte prvi

New Report

Close