Inženjeri VW-a započeli s varanjem jer su se bojali šefa

Autor: Tomislav Pili , 10. studeni 2015. u 10:41
Bivši izvršni direktor Martin Winterkorn ambiciozne ciljeve o emisiji ugljičnog dioksida postavio je na ženevskom salonu 2012./REUTERS

Inženjerske manipulacije otkrivene su u internoj istrazi, a u sve dublji skandal prvi puta uvode element korporativne kulture.

Skupina razvojnih inženjera Volkswagena (VW) priznala je u sklopu interne istrage da su manipulacijom pokušali postići niske emisije ispušnih plinova i manju potrošnju jer se nisu usudili proturječiti bivšem izvršnom direktoru Martinu Winterkornu.

Kako je objavilo nedjeljno izdanje njemačkog tabloida Bild, Winterkorn je 2012. na ženevskom auto salonu objavio kako će taj proizvođač automobila do 2015. srezati emisije ugljičnog dioksida u svojim vozilima za trećinu. Međutim, iako je inženjerima tada bilo jasno kako će taj cilj biti teško dostići, nitko mu to nije rekao, saznalo se u internoj istrazi. Nakon što je u rujnu izbio skandal s varanjem na emisijama dušičnih oksida, prošlog je utorka VW objavio kako je za 800.000 vozila prodanih u Europi podcijenio podatke o potrošnji goriva i emisijama štetnih plinova.

Kako piše Bild, inženjeri su nižu potrošnju pokušali ostvariti pumpanjem guma testnih vozila na viši tlak te dodavanjem malog udjela dizelskog goriva u motorno ulje. Takva je praksa trajala sve do ljeta ove godine. Izbijanjem skandala u rujnu, jedan od inženjera navodno je u listopadu sve ispričao svojim nadređenima. Tako se sada prvi puta u skandal uvodi element korporativne kulture u VW-u te menadžerskog stila Martina Winterkorna koji je ostavku dao nekoliko dana po izbijanju prvog skandala.

Njegovi odvjetnici odbili su komentirati medijske napise, a isto je učinio i glasnogovornik VW-a. Međutim, potvrdio je da su internoj istrazi "zaposlenici napomenuli da je bilo nepravilnosti u podacima o potrošnji goriva te da su ti navodi predmet daljnje istrage", ističe Reuters. Ovo posljednje otkriće dodatno je produbilo krizu u kompaniji koja bi se, prema procjenama, mogla suočiti s troškovima skandala i do 35 milijardi eura. Navedena brojka odnosi se na sudske troškove, kazne regulatora i troškove povlačenja vozila u servise. O širenju skandala u ponedjeljak je raspravljao i Nadzorni odbor kompanije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close