Kompanija Air Serbia kraj 2014. dočekala je u plusu od 319,9 milijuna dinara (oko 2,6 mil. eura), dok je godinu ranije gubitak iznosio 838,7 milijuna dinara (blizu 7 mil. eura), pokazuju službeni financijski izveštaji.
No Air Serbia je dobila veliku financijsku injekciju od srpske države, a riječ je o prihodima od dotacija i subvencija u iznosu od čak 8,38 milijardi dinara (više od 66 mil. eura). Bez tog novca Air Serbia bi kraj 2014. dočekala u minusu, piše Politika. Subvencije i dotacije u 2013. bile su znatno manje, iznosile su 377,2 milijuna dinara, što je čak 22 puta manje nego u 2014. godini.
66milijuna
eura dobila je Air Serbia državnih poticaja 2014. godine
Beskamatni krediti radnicima
Kompanija je povećala poslovne prihode u odnosu na prethodnu godinu, na kraju 2014. godine oni su dosegnuli 29,8 milijardi dinara, što je 14 milijardi dinara više nego na kraju 2013. I rashodi su, međutim, povećani, sa 20 na kraju 2013. godine porasli su na 30 milijardi dinara. Deset posto izdataka čine troškovi za zarade (tri milijarde dinara) i gotovo su na istoj razini kao prošle godine. Kako se navodi, Air Serbia je zaposlenima odobravala beskamatne stambene kredite. Nije razjašnjeno je li to urađeno za vrijeme Jata ili nakon osnivanja Air Serbie. Air Serbia je nastala kada su Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Jat Airways i srpska vlada 1. kolovoza 2013. objavili strateško partnerstvo s ciljem da se osigura budućnost srpske nacionalne aviokompanije.
Etihad Airways potpisao je petogodišnji ugovor o upravljanju novom aviokompanijom te se obvezao da će kupiti 49 posto udjela u Jat Airwaysu, dok se Jat Airways obvezao na promjenu imena i oznake u Air Serbia. Također, Etihad i srpska vlada obvezali su se da će uložiti po 40 milijuna dolara, kao i da će osigurati dodatna sredstva u najvišem iznosu od po 60 milijuna dolara. Novi srpsku nacionalnu aviokompaniju službeno je 25. listopada 2013. predstavio tadašnji prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić. Kompanija je počela letove za Abu Dhabi 26. listopada 2013, a naziv je službeno promijenila u Air Serbia 28. listopada 2013.
Značajan rast prihoda
Od ulaska Etihada zamjetan je stalan uspon kompanije. Prihodi od prijevoza putnika 2014. iznosili su 19 milijardi dinara, što je za sedam milijardi više nego godinu ranije. Od čarter letova prihodi su iznosili 1,26 milijardi, što je za 10 milijuna dinara manje nego 2013. godine. Na prijevozu robe kompanija je zaradila 375 milijuna dinara, dok je Air Serbia Cargo sa 875 tona prevezenog tereta u prvom tromjesečju 2015. ostvario rast od 61 posto u odnosu na isto razdoblje 2014. Air Serbia zapošljava više od 2300 osoba, uključujući i povezane kompanije Air Serbia Catering i Air Serbia Ground Services. Cilj Air Serbie, odnosno Etihada vodeća je pozicija u regiji, što potvrđuje i prošlog tjedna potpisan Memorandum o razumijevanju o strateškoj saradnji između kompanije iz Emirata i Montenegro Airlines, što je prvi korak u realizaciji strateškog partnerstva.
Ostvaruju strateški cilj
Pretekli najozbiljnijeg konkurenta u regiji
Air Serbia je u regiji pretekla Croatia Airlines. U prvom tromjesečju ove godine Croatia Airlines imala je prihode od 242,8 milijuna kuna uz gubitak od 96 milijuna. U odnosu na prošlu godinu, prihod je povećan za četiri milijuna kuna, ali i gubitak za 14 milijuna ili za 17 posto. S druge strane, Air Serbia je ove godine zabilježila rast prihoda od čak 44 posto na 39 milijuna eura (oko 295 milijuna kuna), a što je za 12 milijuna eura više nego lani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu