Iz vlaka na bicikl za uštedu energije i kvalitetniju mobilnost

Autor: Borivoje Dokler , 05. studeni 2015. u 22:00
Pretplatnici HŽ Putničkog prijevoza imaju besplatne minute vožnje u Nextbikeu

Korištenjem vlaka i bicikla otvara se mogućnost za rješavanje cestovnoga prometnog opterećenja i problema s parkiranjem u gradu.

Razvoj inteligentnih, održivih i integriranih sustava javnoga gradskog i prigradskog prijevoza jedan je od specifičnih ciljeva razvoja prometa.

S obzirom na znatan potencijal za uštedu energije i osiguranje kvalitetnije mobilnosti, pametan i čist urbani promet važan je preduvjet za stvaranje održiva prometnog sustava. Koncept pametnih gradova zahtijeva kompleksno rješenje razvoja prometa i mobilnosti. S obzirom da sve veći broj građana svakodnevno koristi javni gradski prijevoz, prijevoz vlakom i biciklom predstavlja izvrsnu integraciju ekološki prihvatljivih vrsta prijevoza. Korištenjem vlaka i bicikla otvara se mogućnost za rješavanje cestovnoga prometnog opterećenja, smanjenje gužvi i problema s parkiranjem, uz zaštitu i očuvanje okoliša.

Prijevoz vlakom i biciklom utječe na poboljšanje kvalitete zraka u gradovima, smanjenje buke, emisije stakleničkih plinova i potrošnje energije, pri čemu pozitivno utječe na zdravlje građana. U tom cilju suradnja HŽ Putničkog prijevoza i Nextbike sustava javnih bicikala doprinijela je uspješnijoj integraciji javnog prijevoza. Kako bi im kretanje Zagrebom bilo olakšano, korisnici polumjesečnih, mjesečnih ili godišnjih pretplatnih karata HŽ Putničkog prijevoza, kupnjom Nextbike godišnje pretplate za samo 79 kuna dobivaju 150 besplatnih minuta vožnje javnim biciklom svaki dan.

Korisnici pretplatnih karata HŽ Putničkog prijevoza svoje Nextbike pametne kartice mogu kupiti na putničkim blagajnama na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, gdje se mogu informirati o mogućnostima korištenja sustava javnih bicikala.  Time je putnicima na gradskim i prigradskim relacijama omogućeno da putovanje sa zagrebačkoga Glavnog kolodvora nastave biciklom i na taj način brže stignu na svoje odredište.

Korisnici bicikle mogu ostaviti na jednom od 15 najfrekventnijih mjesta u gradu, nakon čega se biciklima ponovno mogu vratiti u kolodvor. Uz korištenje Nextbike sustava javnih bicikala u Zagrebu, Šibeniku, Gospiću, Karlovcu i Slavonskom Brodu, željeznički prijevoz pruža i mogućnost prijevoza bicikala u određenim vlakovima u unutarnjem putničkom prijevozu. S obzirom na to da veći gradovi u Hrvatskoj sve više ulažu u razvoj urbanog biciklizma i cikloturizma, ovaj način integracije izvrsno se uklapa u koncept pametnih gradova i promociju održive ekološke i ekonomske mobilnosti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close