Najbolji rezultat Lutrije od 2009. potvrđuje da radimo dobar posao

Autor: Poslovni dnevnik , 04. studeni 2015. u 07:53
Danijel Ferić/Duško Marušić/PIXSELL

Predsjednik Uprave Hrvatske lutrije, o poslovanju u devet mjeseci, najvažnijim rezultatima racionalizacije, konkurenciji, uvođenju poreza na sve lutrijske dobitke, domaćim zakonskim ograničenjima i europskim propisima u toj branši te dugoročnim planovima najvećeg priređivača igara na sreću u Hrvatskoj.

Zadržavanje mjesta najvećeg priređivača igara na sreću u RH te povećanje udjela na 25 posto ukupnog tržišta dio je strategije Hrvatske lutrije do 2018., otkriva direktor Lutrije Danijel Ferić. Za Poslovni dnevnik govori i o rezultatima, planiranim projektima i konkurenciji.

Potkraj rujna Vlada je prihvatila prijedlog Uprave i korigiran je poslovni plan Lutrije za 2015. godinu, kako na strani prihoda tako i rashoda, što je razlog tom zaokretu?
U prvih devet mjeseci ostvareni su prihodi u iznosu od 349,9 milijuna kuna te rashodi od 314 milijuna kuna. Premda su ukupni prihodi smanjeni za 3,2 posto, kao posljedica oporezivanja svih dobitaka u igri klađenja, zbog čega je i korigiran poslovni plan, rashodi su smanjeni za čak osam posto. Stoga dobit iznosi 35,9 milijuna kuna prije oporezivanja, što je povećanje za 77,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2014., kad je ostvarena dobit iznosila 20,2 mil. kuna. Riječ je o najboljem poslovnom rezultatu Hrvatske Lutrije od 2009. godine. Nadalje, broj radnika je smanjen u odnosu na isto lanjsko razdoblje za 2,3 posto, a u odnosu na 2013. godinu za čak 7,7 posto. Glede doprinosa Lutrije proračunu RH, u prvih devet mjeseci ove godine u državni proračun ukupno smo uplatili 186,3 milijuna kuna po svim osnovama (porezi, koncesije, naknade…).

 

8posto

smanjeni su rashodi Lutrije u devet mjeseci 2015.

Ovo postignuće može se zahvaliti racionalizaciji, odnosno provođenju procesa restrukturiranja prema izrađenoj Strategiji razvoja i Planu restrukturiranja za razdoblje od 2013. do 2015., što je bio temelj za provođenje strategije i ostvarivanje ciljeva.
Postavljena su visoka očekivanja i planovi koji se ogledaju u dva temeljna strateška smjera. Prvi je bio restrukturiranje poslovanja i povećanje učinkovitosti, odnosno postavljanje tvrtke na zdrave temelje kako bi Hrvatska Lutrija bila u što povoljnijoj poziciji za pokretanje novog značajnijeg investicijskog ciklusa. Drugi smjer je onaj razvojni i, evo, sada se pokazuju rezultati velikog truda.

U 2014. prihod Lutrije iznosio je 484 milijuna, dok je Super Sport ostvario 482 milijuna, Captura 277, a Prva sportska kladionica 187 milijuna kuna prihoda. Hrvati vole klađenje i igre na sreću, što potvrđuje i podatak da čak 77 tvrtki pruža takve usluge te da se godišnje u tom segmentu obrne i četiri milijarde kuna. Jesu li naši zakoni preliberalni? Naime, pola prihoda Lutrije odlazi u državni proračun radi financiranja sporta i humanitarnih projekata, dok vlasnici privatnih tvrtki plaćaju samo porez na dobit. Kakva je praksa u ostalim članicama EU, gdje smo u odnosu na njih?
Poslujemo u izrazito kompetitivnom i liberaliziranom okruženju što nas potiče da budemo što kvalitetniji i inovativniji, a time i bolji. Pritom nismo nikada smetnuli s uma našu ulogu u poticanju društveno odgovornog priređivanja igara i poslovanja općenito. Uredbom Vlade RH određuju se kriteriji za utvrđivanje korisnika i način raspodjele dijela prihoda od igara na sreću u državnom proračunu RH za financiranje programa organizacija koje djeluju u područjima propisanima Zakonom o igrama na sreću. Odnosno, izdvaja se 50 posto godišnje naknade od priređivanja igara na sreću svih koncesionara, kao i 50 posto ostvarene dobiti Hrvatske lutrije za financiranje programa organizacija koje promiču razvoj sporta, pridonose borbi protiv zlouporabe droga i svih drugih oblika ovisnosti, koje se bave socijalnom i humanitarnom djelatnošću, problemima i zadovoljavanjem potreba osoba s invaliditetom, tehničkom kulturom, kulturom, onima koje se bave izvaninstitucionalnom naobrazbom i odgojem djece i mladih, te organizacija koje pridonose razvoju civilnog društva. Svaka zemlja članica EU ima svoje posebne zakone i regulative vezane uz organiziranje igara na sreću i raspodjelu prikupljenih sredstava. Što se tiče odgovornog priređivanja igara na sreću, tu se razlikujemo od drugih priređivača, naime, za sebe možemo ustvrditi da naš cilj nije samo uspješno poslovanje već se trudimo dati svoj doprinos široj društvenoj zajednici. Članica smo Udruženja europskih lutrija (The European Lotteries) i Udruženja lutrija svijeta (World Lottery Association). Oba udruženja određuju standarde odgovornog priređivanja igara na sreću.

S ovom godinom uveden je porez na sve dobitke iz kladionica, što su pokazali protekli mjeseci, je li se dogodio masovni prelazak na model on-line klađenja?
Da, početkom godine uveden je porez na sve dobitke za igre klađenja. Dio igrača u kladionicama zbog toga je otišao kod internetske konkurencije. Bilježimo smanjenje prihoda od igara klađenja od 20 posto, no pad prihoda od klađenja kompenzirali smo casino igrama, gdje su nam prihodi 99 posto veći nego u istom razdoblju lani.

 

35,9milijuna

kuna iznosi Lutrijina dobit prije oporezivanja

Tijekom godine uveli ste više novih proizvoda, na kojima je ostvaren puni pogodak. Odustajete li možda od nekih?
Ove smo godine smo realizirali nekoliko velikih projekata. Kao jedan od najvećih projekata pokrenuli smo spomenuti prvi legalni internet casino u Hrvatskoj. "Pozlatili" smo igre Loto 7/39 i Za super sedmicu, zlatna kuglica najveća je novost u Lotu 7/39, a njezinim izvlačenjem udvostručuju se svi dobici izuzev Jackpota Lota 7/39 i Jackpota igre Za Super sedmicu. Omogućili smo našim igračima i Live klađenje na internetu, a od svibnja Kladionica Hrvatske lutrije dostupna je i za igru na mobitelu. Pametni je telefon svakodnevnica bez koje je život nezamisliv, a nakon što smo temeljito redizajnirali web kladionicu omogućili smo i mobilnu web kladionicu Hrvatske lutrije. Mobilno klađenje omogućuje igračima pregled i odabir događaja iz kompletne ponude kladionice, prijavu na HL račun, uplatu sredstava na HL račun, uplatu listića te pregled odigranih listića. Za neprijavljene igrače nudi se mogućnost pripreme listića i uplate u poslovnici (brojem za uplatu), a novi igrači se mogu registrirati prelaskom na desktop verziju stranice. Dizajn je prilagođen novom logotipu kladionice HL i ostao je u okvirima prepoznatljivosti igre i branda. Osim što razvijamo nove i unapređujemo postojeće proizvode, trudimo se povećati dostupnost svih naših igara, pa smo osim putem interneta napravili iskorake u širenju prodajne mreže kroz partnerske suradnje (npr. Tisak, Hrvatska pošta, Inovine, Konzum, Ina, Petrol, Crodux, Tifon itd.) tako da smo danas prisutni sa svojom uslugom na 4250 prodajnih mjesta.

Kakve su ambicije Lutrije za 2016., jesu li projekcije gotove?
Očekujemo daljnji rast poslovanja u skladu sa Strategijom razvoja HL do 2018. Fokus će nam i dalje biti na interaktivnim kanalima prodaje te na većoj dostupnosti proizvoda u prodajnoj mreži. Nabrojat ću samo neke od projekata koje planiramo započeti u četvrtom kvartalu ove odnosno tijekom sljedeće godine. Planiramo uvođenje live klađenja na prodajna mjesta. Predviđa se postavljanje 300 samoposlužnih terminala HL Box kroz razdoblje od dvije godine diljem Hrvatske, a bit će postavljeni u postojećoj prodajnoj mreži poslovnih partnera HL-a kao i kod novih poslovnih partnera, prije svega u segmentu ugostiteljstva. Samoposlužni terminali su u skladu sa strategijom HL-a i daljnjeg jačanja pozicije HL-a na dinamičnom tržištu klađenja, upotpunjujući igru klađenja novim uslugama (klađenje uživo, nove mobilne aplikacije) te novim prodajnim kanalima. Osim igara klađenja na istim terminalima će u ponudi biti i sve lutrijske igre poput Lota 7/39, Eurojackpota, Binga… Pored navedenih igara, terminali će u svojoj ponudi imati i sve popularnije klađenje na loto brojeve te klađenje na virtualne događaje (virtualne utrke konja, pasa i sl). Prema strategiji do 2018. godine, cilj je pozicionirati se na drugo mjesto na domaćem tržištu u segmentu klađenja, zadržati mjesto najvećeg priređivača igara na sreću u RH te povećati taj udio na 25 posto ukupnog tržišta. 

Igrači su jako dobro prihvatili iCasino

Prvi hrvatski iCasino u portfelju je Lutrije od svibnja ove godine, jesu li očekivanja ispunjena, koliko ste zadovoljni dosadašnjim trendovima?

Icasino jedan je od najznačajnijih projekata ove godine. Možemo ustvrditi da je izuzetno dobro prihvaćen od igrača. U 24-satnoj ponudi imamo 50-ak različitih casino igara. Omogućili smo i igru u pokretu, na pametnom mobitelu ili tabletu. Broj igrača svakodnevno raste, a cilj nam je što prije dosegnuti brojku od 300.000 registriranih igrača. Naglasili smo razliku od nelegalne konkurencije isticanjem slogana 'Prvi u Hrvatskoj legalno' kako bi igrači spoznali da su ovaj portal i igre potpuno legalni.Omogućili smo našim igračima da donose informirane odluke, komuniciramo karakteristike naših proizvoda (označavamo rizičnosti igara), igrači si sami mogu postavljati limite u vidu provedenog vremena u igri i potrošnje, omogućena je stalna podrška, sigurnost, moguće je samoisključenje, što nas čini drukčijima od drugih.

Komentirajte prvi

New Report

Close