Prema izvješću novinske agencije Xinhua, više od 40 posto kineske robe prodane putem interneta je krivotvoreno ili upitne kvalitete.
Iako se Kina pokušava riješiti etikete zemlje poznate po krivotvorenju i piratstvu, što je i globalnim brendovima poput Applea koji ciljaju na kinesko tržište zadavalo glavobolju, brojke tome još uvijek ne idu u prilog. Izvješće je ukazalo da se brzorastući sektor internetske prodaje susreće s nemalim problemom s obzirom da tek nešto manje od 59 posto stavki prodanih prošle godine putem kineskih web-servisa nosi oznaku originala ili robe dobre kvalitete.
U izvješću se sugerira nužnost kvalitetnog zakonskog okvira u području online trgovine, zatim poboljšanog nadzora te jasnijih prava poslodavaca, ali i njihove odgovornosti prema potrošačima. O raširenosti problema dovoljno govori da se najpoznatiji kineski internetski trgovac, Alibaba, nekoliko puta suočio s optužbama da na svojim trgovačkim platformama prodaje krivotvorine. Kineske bi trgovce na pojačan nadzor robe koju plasiraju putem svojih servisa, osim službenih upozorenja, mogao potaknuti i podatak da su potrošači samo prošle godine podigli 77.800 pritužbi na kvalitetu. To je 356 posto više pritužbi nego 2013. godine. Osim toga, činjenica da je online trgovina prošle godine porasla za 40 posto i generirala 441,8 milijardi dolara, trebala bi biti motivirajuća sama po sebi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu