Osiguranje potraživanja je najbolja zaštita od neplaćanja

Autor: Božica Babić , 28. listopad 2015. u 22:00
Edvard Ribarić, predsjednik Uprave Hrvatskog kreditnog osiguranja/Goran Stanzl/PIXSELL

HKO osiguranike informira o svim promjenama u poslovanju njihovih kupaca, primjerice, blokadama, zahtjevima za otvaranje predstečajne nagodbe, stečaja….

Osiguranje potraživanja, koje poduzetnicima pruža kombinaciju zaštite od financijskog gubitka uslijed neplaćanja kupaca i upravljanja rizicima povezanim s naplatom potraživanja, instrument je o kojem se na našem tržištu još nedovoljno zna.

No, u situaciji kada se i domaće i globalno gospodarstvo muči s nelikvidnošću, a istodobno raste osviještenosti o potrebi osiguranja potraživanja kao najvećeg dijela imovine svakog poduzeća, i hrvatski poduzetnici sve više pokazuju interes za takvom financijskom uslugom. Potvrđuju to u Hrvatskom kreditnom osiguranju koje već pet godina na našem tržištu nudi baš takav instrument zaštite. "S obzirom na to da nudimo dvije vrste usluga – osiguranje domaćih i osiguranje izvoznih potraživanja, interes ovisi i o tome da li je neko poduzeće orijentirano više izvozu ili, pak, domaćem tržištu. Najveće zanimanje za osiguranjem potraživanja najčešće pokazuju poduzeća koja žele sustavno upravljati svojim potraživanjima.

 

15posto

rasla je premija HKO-a u devet ovogodišnjih mjeseci

Ono podrazumijeva stalnu provjeru kupaca, provjeru razvoja njihova poslovanja te čak i provjeru poslovnog okruženja u kojem posluju", pojašnjavaju u HKO-u. Međutim, potvrđuju, poduzeća često nemaju resursa i kapaciteta za opsežne provjere kupaca, a nerjetko su i subjektivni prilikom procjene. Upravo zato ugovaraju policu osiguranja s HKO-om čime procjenu rizika "prebacuju" njima."Koliko biste cijenili informaciju da će nad vašim kupcem biti otvoren stečaj ili da nema dovoljni likvidnih sredstava da podmiri obvezu prema vama? Važnost osiguranja potraživanja se ogleda upravo u dobivanju pravovremene informacije o mogućnosti nastanka takvih problema.

U današnje vrijeme stalnih promjena i neizvjesnosti poslovanja, nije više moguće govoriti da je neki partner siguran i pouzdan, jer svatko može u bilo kojem trenutku doći u probleme. Zato poduzetnici sigurnost pronalaze u ovakvoj polici", kažu u ovoj kompaniji napominjući da situaciju zorno ocrtava i činjenica da im se danas javljaju i poduzeća koja svojedobno nisu bila zainteresirana za takvu uslugu. "Međutim, zbog neplaćanja njihovih kupaca koja su od tada nastupila, danas policu osiguranja smatraju najjeftinijim načinom zaštite potraživanja", zaključuju u HKO-u. Upitani zašto takvu policu treba razmatrati kao investiciju koja pokriva rizik, a ne kao trošak, u ovoj kompaniji odgovaraju da je osiguranje potraživanja je puno šira financijska usluga od samog osiguranja jer osiguranicima osim naknade štete pruža i dodatne usluge te time postaje ključni alat i sastavni dio risk managementa svakog osiguranika.

"U dodatnim uslugama, koje su sastavni dio poslovanja HKO-a, su stručna procjena i praćenje rizika kupaca, aktivno sudjelovanje u naplati potraživanja i troškovima povezanim s naplatom te lakši pristup izvorima financiranja kod poslovnih banaka, s obzirom na to da se polica osiguranja može vinkulirati u korist poslovne banke. Osiguranike informiramo o svim promjenama u poslovanju njihovih kupaca, primjerice, o statusnim promjenama, blokadama računa, podnesenim zahtjevima za otvaranje predstečajne nagodbe ili stečaja te urednosti plaćanja prema drugim našim osiguranicima. Kupci se konstantno 'monitoriraju' te tako naše klijente možemo vrlo brzo informirati o eventualnim promjenama u poslovanju i platežnoj disciplini njihovih kupaca", pojašnjavaju. 

Dvoznamenkast rast premije

Plan ostvaren prije zadanog roka

Rezultat HKO-a za devet mjeseci 2015. rast premije na godišnjoj razini od gotovo 15 posto pa u kompanij ne kriju zadovoljstvo. Napominju kako u pet godina postojanja uspješno posluju unatoč svim izazovima poslovanja u recesijskom okruženju, a trend planiraju zadržati i u budućem razdoblju. "Uspjeli smo ostvariti stabilan rast premijskih prihoda, u prosjeku oko 20% godišnje, unatoč pogoršanim uvjetima u gospodarskom okruženju koji povećavaju rizike nelikvidnosti i poslovnih neizvjesnosti. Zacrtali smo ostvarivanje dobiti nakon pet godina poslovanja, a taj smo cilj ostvarili godinu dana ranije. Ostvareni rezultati su odraz profesionalnog i partnerskog pristupa prema našim klijentima koji su to prepoznali i ukazali nam povjerenje", kažu u HKO-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close