Nakon uspješne inicijalne javne ponude (IPO), cijena dionice Ferrarija skočila je u srijedu, prvog dana trgovanja na Wall Streetu 5,8 posto, a u jednom trenutku bila je na dobitku i 15 posto.
Premda je zbog nesigurne situacije na svjetskim tržištima dionica posljednjih mjeseci nekoliko javnih ponuda dionica propalo, ponuda dionica Ferrarija privukla je veliku potražnju, pa je u IPO-u cijena određena na maksimalna 52 dolara.
Veliki interes investitora potvrđen je i u srijedu, kada je u debiju na Wall Streetu cijena dionice tog talijanskog proizvođača luksuznih automobila u jednom trenutku skočila i 15 posto, na 60 dolara. Ipak, do kraja dana taj je dobitak smanjen na 5,8 posto, pa je cijena Ferrarija trgovanje završila na 55 dolara.
Prvom danu trgovanja dionicama Ferrarija na najvećoj svjetskoj burzi prisustvovala je cjelokupna vrhuška Fiat Chrysler Automobilesa (FCA), većinskog vlasnika Ferrarija, koji je i ponudio na prodaju 9 posto ili oko 17,2 milijuna dionica Ferrarija.
Početkom iduće godine očekuje se potpuno izdvajanje Ferrarija iz FCA, pa će taj proizvođač automobila, poznat po zaštitnom znaku 'propetog konjića', karakterističnoj crvenoj boji vozila i nizu titula prvaka u utrkama formule 1, postati potpuno samostalan.
Pritom će Piero Ferrari, predsjednik tvrtke i sin osnivača kompanije Enza, zadržati 10 posto dionica kompanije, dok će FCA, sedmi po veličini svjetski proizvođač automobila, preostalih oko 80 posto dionica Ferrarija podijeliti postojećim dioničarima FCA.
I dok je cijena dionice Ferrarija jučer skočila više od 5 posto, pa je tržišna vrijednost te tvrtke premašila 10 milijardi dolara, na burzi u Milanu cijena dionice FCA pala je više od 5 posto.
Posljedica je to, kažu analitičari, pozicioniranja investitora uoči potpunog izdvajanja Ferrarija iz FCA.
U proteklih godinu dana, otkako je objavljen plan o izlasku Ferrarija na tržište kapitala i podjelu 80 posto dionica te tvrtke dioničarima FCA, cijena dionice FCA skočila je više od 80 posto.
U javnoj ponudi dionica Ferrarija FCA je prikupila 893 milijuna dolara, a kako će Ferrari preuzeti i dio postojećih dugova, ukupan dobitak za FCA procjenjuje se na otprilike 4 milijarde dolara.
FCA, vlasnik poznatih automobilskih brandova od Fiata do Jeepa, Alfa Romea i Maseratija, među najzaduženijim je kompanijama u automobilskom sektoru, pa sredstva od javne ponude dionica Ferrarija kani uložiti u svoj plan, prema kojemu bi do 2018. povećao prodaju za 60 posto, na 7 milijuna vozila.
Kada se dovrši izdvajanje Ferrarija, analitičari očekuju da će Sergio Marchionne, izvršni direktor FCA, pojačati svoje napore u smjeru povezivanja FCA s General Motorsom, premda je američka kompanija taj prijedlog već u nekoliko navrata odbacila.
"Uspon FCA posljednjih godina više se zahvaljuje preuzimanjima drugih kompanija nego operativnom menadžmentu, no priča još nije završena. Marchionne ima plan – ili će uvjeriti GM, ili će prodavati imovinu kako bi smanjio dugove", kaže Sascha Gommel, analitičar u Commerzbank.
Gostujući jučer u emisiji televizijske postaje CNBC, Marchionne je kazao kako očekuje da će u iduće dvije godine doći do konsolidacije u automobilskoj industriji, koja je pod pritiskom zbog povećanih troškova razvoja više ekoloških i inteligentnijih vozila.
Marchionne nije jasno kazao koji su mogući partneri za povezivanje, no istaknuo je da FCA želi sudjelovati u toj konsolidaciji na tržištu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu