Interes za krstarenja doveo do rekordne gradnje kruzera

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 19. listopad 2015. u 22:01
Lučki kapaciteti ne prate rast broja brodova, tvrde brodovlasnici/FOTOLIA

Milijun kineskih turista ove se godine odlučilo za krstarenja, a do 2020. bit će ih između tri i 4,5 milijuna godišnje.

Zbog navale kineskih turista na krstarenja, broj naručenih brodova kruzera u svjetskim brodogradilištima ove je godine dosegao rekordan broj.

Više od milijun kineskih turista ove će godine odabrati krstarenje za svoj odmor što je pet puta više nego 2012. godine. To u pitanje dovodi i kapacitete.  Ove je godine stoga naručena izgradnja 41 kruzera ukupne vrijednosti 26 milijardi dolara, dok se u sljedećih nekoliko mjeseci očekuje da bi se brojka mogla popeti na čak 51 luksuzno plovilo. Iako su ranije europski i američki turisti činili 85 posto ukupnog broja od 22 milijuna putnika godišnje na kruzerima, zahvaljujući rastućoj azijskoj srednjoj klasi koja svoj novac troši na putovanja – trendovi se mijenjaju.

Kineska vlada prognozira da će se do 2020. čak 4,5 milijuna Kineza svake godine odvažiti na ovaj tip odmora. Američka banka Morgan Stanley ima nešto skromnija predviđanja i očekuje tri milijuna kineskih putnika godišnje, što čini 10 posto tržišta. Južnokorejske i japanske luke bore za prevlast u prihvatu megaplovila koja mogu prevoziti više od 6000 putnika. Tako japansko popularno turističko odredište Fukuoka od vlade pokušava ishoditi dozvolu za proširenje luke za dodatnih 330 metara kako bi bili spremni za prihvat novih klasa kruzera.

Istovremeno turističke kompanije poput Carnivala i Royal Caribbeana, koje zajedno drže 80 posto kineskog tržišta, svoje flote obogaćuju dodatnim plovilima koja će se trajno nalaziti na Istoku. No, Gianni Onorato, predsjednik švicarske kompanije za krstarenja MSC upozorava da infrastruktura ne prati rapidni rast putnika.  "Razvoj kineskih lučkih kapaciteta nije jedini problem, već razvoj i onih izvan Kine. Dosta toga ovisi o Japanu i Koreji, a ni jedna zemlja se ne žuri investirati", kaže za Financial Times Onorato. Da se ne treba previše veseliti unaprijed, iako brojne turističke agencije posljednjih mjeseci zadovoljno trljaju ruke, upozoravaju iskustva iz 1999. i 2006. kad se dogodila slična ekspanzija interesa za krstarenjima, nakon koje su uslijedila jednako intezivna otkazivanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close