Kaštelanski trgovački lanac Ribola već 23 godine svjedoči da se može uspješno nositi sa daleko moćnijom konkurencijom koja je premrežila hrvatsko tržište maloprodaje, neovisno je li riječ o tvrtkama s domaćim ili inozemnim kapitalom.
Veliki poslovni skok Ribola je izvela u rujnu 2013. kada je od Đure Gavrilovića iz njegova trgovačkog lanca Diona preuzela 15 prodajnih objekata dislociranih u Dalmaciji. "Tijekom posljednjih pet godina kontinuirano ostvarujemo dvoznamenkastu stopu rasta prihoda, pa smo u 2015. ušli sa ukupno 64 trgovine i 350 milijuna kuna prihoda ostvarenih u prethodnoj godini", iznosi direktor Ante Kovač i dodaje kako se takav trend nastavlja i u aktualnoj godini što tvrtku Ribola svrstava u sam vrh ljestvice trgovaca aktivnih u županijama na području Dalmacije. Razina investiranja nakon velikog iskoraka prije dvije godine, navodi, vratila se u svoje redovite okvire.
64trgovine
ima Ribola, a lani su ostvarile 350 milijuna kuna prihoda
Oni su primarno okrenuti investiranju u vlastite nove prodajne lokacije što u cijelosti financiraju ne kreditima viškom kapitala iz redovitog poslovanja. I dok su, konkretnije pojašnjava, tijekom 2013. u investicije usmjerili 43 milijuna kuna, lani je za tu namjenu potrošeno 10 milijuna, a kroz 2015. ulaganja u novu imovinu iznosit će 15 milijuna kuna. No, Ribola ne investira samo u prodajne kvadrate (ove godine otvorene su četiri nove trgovine) već je uspješno odrađeno i ulaganje u vlastitu hladnjaču. Objekt je smješten na lokaciji bivšeg Adriachema i od srpnja ove godine tu se obavlja otkup voća i povrća, mahom od lokalnih poljoprivrednih proizvođača koji se potom distribuira u trgovine.
S obzirom da posluju na području priobalja i otoka prodajne formate u Riboli kreiraju u ovisnosti od specifičnih lokalnih uvjeta pa tako sedam trgovima ima sezonski karakter, rade samo u ljetnom razdoblju. Iz novih planova vezanih uz 2016. godinu Kovač otkriva da su u završnici projekti za četiri nova prodajna objekta čija će površina pojedinačno biti veća od 400 četvornih metara, što je nova razvojna strategija tvrtke, u budućem razvoju ciljaju okrenuti se većim formatima trgovina.
"U novim velikim kvadratima želimo povećati i vrijednost prosječne nabave te time promijeniti i strukturu prosječne košarice, kupce zainteresirati da izaberu profitabilnije artikle," iznosi direktor Ribole. Podsjeća da je Ribola jedna od najvećih članica Ultragros grupe koja udružuje potencijal 21 hrvatskog trgovca koji godišnje u prosjeku zajedno ostvare oko četiri milijarde kuna prihoda. Ribola u toj grupaciji čvrsto drži treće mjesto sa udjelom od 11 posto. Članstvo u Ultragrosu, iznosi Kovač, daje dobre temelje za pregovore s dobavljačima. Kroz zajedničku logistiku postižu se niže cijene pa i Ribola svojim kupcima može na policama nuditi široki asortiman po povoljnim konačnim cijenama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu