Svi mi volimo nekada zaviriti u susjedovo dvorište da “provjerimo kako njima travnjak raste” pa se toga drže i u poslovnome svijetu. Naime, termin benchmarking je dobro poznat u marketinškim krugovima i menadžmentu, a radi se o uspoređivanju poslovnih procesa i mjerenja uspješnosti s najboljima u industriji ili sa praksama drugih kompanija, piše BizIT.
Benchmarking se ne smatra konkretnom špijunažom već legalnom usporedbom poslovnih rezultata pri čemu se iz njih izvode zaključci i poboljšavaju procesi kompanije koja ga provodi.
Metoda benchmarkinga se, prema Kaiser Associates, provodi u sljedećim fazama:
- odredite koje funkcije i procese želite istražiti
- odredite KPI (ključni indikatori učinka) i pokretače uspješnosti
- izaberite kompanije koje ćete pratiti
- odredite koje funkcije i procese ćete usporediti
- mjerite vlastiti učinak
- odredite strategije i taktike kojima ćete ostvariti ciljeve
implementirajte i pratite rezultate
To je svojevrsan plan “napada” koji vas vodi kroz špijuniranje konkurencije – benchmark. Ali zapamtite: možete biti špijun, pratiti kako konkurencija diše, inspirirati se, no nemojte kopirati ideje! To je jedan drugi par rukava.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu