Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja prihvatila je drugo izvješće povjerenika o provedbi strukturnih mjera dezinvestiranja i mjera praćenja uvjeta poslovanja koncentracije poduzetnika Agrokor/Mercator. Riječ je o mjerama koje je Agencija utvrdila rješenjem kojim je ta koncentracija uvjetno odobrena.
Agrokor je u razdoblju od 15. siječnja do 15. srpnja 2015. kada je zaključeno drugo izvješće povjerenika, dezinvestirao još 34 prodajna mjesta – šest mjesta je prodano, 15 je Agrokor dao u zakup, a 13 su prodajnih mjesta u zakup dali vlasnici tih prostora. Kupci 27 prodajnih mjesta su neposredni konkurenti Agrokora.
Za jedno prodajno mjesto proces ugovaranja je u tijeku, budući su raniji ponuđači odustali te je naknadno zaprimljena ponuda od novog ponuđača.
Time je Agrokor dezinvestirao ukupno 63 od 96 prodajnih mjesta predviđenih rješenjem Agencije. Prihod tih prodavaonica predstavlja više od 60 posto ukupnog prihoda prodavaonica s popisa za dezinvestiranje.
Agencija je Agrokoru do 30. listopada 2015. odobrila odgodu zatvaranja dva prodajna mjesta radi finalizacije postupka prodaje/davanja u zakup, o čemu, po isteku roka, Agrokor mora dostaviti dokaz Povjereniku.
Preostala prodajna mjesta (31) Agrokor je zatvorio. Međutim, za sve zatvorene prodavaonice Agrokor u iduće tri godine (do lipnja 2018.), svojim mrežnim stranicama mora imati stalno objavljenu ponudu za njihovo preuzimanje. Osim toga, svakih šest mjeseci mora tu ponudu objavljivati u regionalnim tiskovinama gdje se prodajna mjesta nalaze.
Time je Agrokor ispunio mjeru dezinvestiranja prodajnih mjesta naloženih rješenjem Agencije o uvjetno odobrenoj koncentraciji.
Kada je riječ o provedbi mjera praćenja poslovanja, utvrđeno je da u razdoblju od siječnja 2015. do lipnja 2015. nije bilo značajnijih promjena u odnosu na ranije izvještajno razdoblje. Uvjeti izloženosti proizvoda na polici i nadalje su u skladu s mjerama utvrđenim rješenjem Agencije, a Agrokor i dalje provodi mjere iz rješenja Agencije te i dalje na dnevnoj razini prati sve relevantne proizvode, aktivno komunicira s dobavljačima proizvoda i evidentira svaku nastalu promjenu. U situacijama kada ima saznanja da određeni proizvod neće biti raspoloživ, umjesto njega u mrežu uključuje zamjenski proizvod definiran od dobavljača ili, ukoliko takav ne postoji, prvi sljedeći proizvod tog dobavljača.
Kako bi provjerio uvjete izloženosti proizvoda, povjerenik je razdoblju od siječnja do lipnja obišao ukupno 55 prodavaonica – osam trgovina Mercatora-H te 47 Konzumovih prodavaonica. Povjerenik je utvrdio da je izloženost proizvoda konkurentskih dobavljača zadovoljavajuća i u skladu s mjerama iz rješenja Agencije.
Osim toga, povjerenik je utvrdio da je Agrokor proveo ponovnu edukaciju zaposlenih o ispravnom načinu mjerenja izloženosti proizvoda na policama.
Povjerenik je također utvrdio kako Agrokor provodi sve preporuke iz prvog izvješća Agencije. Vezano uz buduće praćenje izloženosti proizvoda na policama, posebice u slučajevima kada nije moguće poštivati planograme, povjerenik je preporučio dodatnu kontrolu udjela fizičkim brojanjem polica. Preporuka za naredno razdoblje je i da Agrokor razmotri razloge nastanka sistemskih pogrešaka u pregledima tri najprodavanija proizvoda u pojedinim prodavaonicama te pokrene postupke za njihovo uklanjanje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu