Pametni satovi koje predvodi Apple Watch sve ozbiljnije nagrizaju švicarsku industriju satova koja sudjeluje s desetinom u izvozu te alpske države.
39posto
pao je izvoz švicarskih satova u Kinu, a 18 posto u Hong Kong
Prema podacima švicarske Federacije urarske industrije objavljenima u utorak, izvoz satova tijekom kolovoza pao je 1,6 posto na 1,47 milijardi franaka. No, švicarske urare mnogo više zabrinjava podatak da je izvoz satova u prvih osam mjeseci ove godine oslabio 1,2 posto. Naime, ako do kraja godine ne dođe do bitnijih poboljšanja na tržištu, Švicarska bi ove godine mogla doživjeti prvi godišnji pad izvoza satova nakon šest godina. Pažljiviji pogled u statistiku otkriva da je pod posebnim pritiskom segment jeftinijih satova.
24posto
pala je prodaja satova u cjenovnom segmentu od 200 do 500 franaka
Tako su satovi jeftiniji od 200 franaka zabilježili u kolovozu pad prodaje od 13 posto, dok je cjenovni segment od 200 do 500 franaka proživio potop od 24 posto pada. "Smatram da će Apple Watch stvoriti pritisak na donji i srednji segment švicarskog tržišta satova", ocjenjuje za Bloomberg Jon Cox, analitičar u ciriškom Kepler Cheuvreux. No, nije samo posljednji Appleov "izum" pomrsio račune švicarskim urarima, već i slom kineskih burzi.
1,7posto
porasla je prodaja satova skupljih od 3000 franaka
Naime, zbog pada indeksa Šangajske burze od 38 posto od sredine lipnja potražnja bogatijih Kineza za švicarskim satovima u ozbiljnom je padu. Tako je statistika otkrila da je u kolovozu izvoz u Hong Kong – najveće pojedinačno tržište – pao za 18 posto dok su isporuke u Kinu srezane za 39 posto. S druge strane, skuplji satovi i dalje bez problema nalaze svoje kupce.
Tako je segment satova za koje treba izdvojiti više od 3000 franaka porastao gotovo dva posto. Po objavi podataka strukovne urarske udruge dionice Swatcha na Ciriškoj burzi oslabile su gotovo jedan posto na 377 franaka. S druge strane, dionice proizvođača satova Cartier, tvrtke Cie. Financiere Richemont pojeftinile su 0,3 posto. "Razvoj u donjem i srednjem segmentu je problem za Swatch dok Richemont sa svojim skupljim brendovima ima manje negativnog utjecaja od kolovoškoh brojki", komentirao je Rene Weber, analitičar Bank Vontobel.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu