Još nas manje od tjedan dana dijeli od osmog izdanja Weekend Media Festivala koji počinje 24. i traje do 27. rujna u staroj Tvornici duhana u Rovinju. Tom prilikom porazgovarali smo s Johnom Conlonom, potpredsjednikom odjela za istraživanje u Ujedinjenom Kraljevstvu u tvrtki Viacom International Media Networks, koji će govoriti o transformaciji televizije, navikama gledatelja te načinima na koje pružatelji TV usluga mogu uspostaviti svoj odnos s gledateljima u novom TV okruženju.
Potpredsjednik ste u istraživačkom odjelu tvrtke Viacom International Media Networks. Koje su vaše odgovornosti unutar tvrtke?
Vodim sva istraživanja i uvide u aktivnosti za medijsko poslovanje Viacoma u Londonu, gdje pokrivamo više od 30 zemalja.
Prije Viacoma bili ste viši direktor u Nickelodeonu. Koja je razlika između ovih pozicija?
Vodio sam istraživački odjel u Nickelodeonu VB. Sad nadgledam istraživanja za druge VIMN brendove kao što su MTV i Comedy Central, kao i za Nickelodeon, no i za puno tržišta izvan Velike Britanije. Volim sve Viacom brendove, no Nickeloedon mi je nekako prirastao srcu. Tijekom rada za Nickelodeon VB razvili ste Research Road Show. Recite nam malo više o projektu.Htio smo napraviti nešto čime ćemo Nickelodeon pozicionirati kao stručnjaka za djecu, stoga smo kreirali prezentaciju „We Love Family“ koja se bazirala na rezultatima svih istraživanja koja smo obavili unutar Velike Britanije. Prezentirao sam rezultate svim ključnim igračima u industriji i feedback je bio sjajan. Jedan od ključnih uviđaja bio je taj da je dječja slika o očevima ta da su manje važni od kućnih ljubimaca – a to je nešto što me poprilično pogodilo s obzirom da i sam imam obitelj!
Koliko često medijske kuće provode istraživanja temeljena na razmišljanju gledatelja i kakve informacije traže? Što dobivaju s provođenjem takvih istraživanja?
Provodimo dva ili tri velika međunarodna projekta godišnje, a pomoću istraživanja izvještavamo naš marketing, programiranje i partnerstva. Kako većina naših brendova cilja na mlađu publiku, ključno je da Viacom bude u toku s onim što je trenutno cool.
Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u poslu?
Problem mjerenja gledanosti u sve više fragmentiranom medijskom prostoru jedan je od najvećih izazova s kojima se surećemo. Ljudi često misle da se istraživanje bazira samo na statistici.
Mislite li da će se TV kao medij prilagoditi promjenama okoline i rastućem trendu online zabave? Ako da, kako?
TV medij mijenja se na bolje, a dobra vijest je da neće tako skoro nestati.
Kako se trend gledanja televizije mijenjao za zadnji pet godina?
Gledatelji imaju mogućnost gledati TV na više načina, preko različitih uređaja i platformi.
Na Weekend Media Festivalu govorit ćete o istraživanju „TV RE(DEFINED)“. Što možemo očekivati?
Govorit ću o načinu na koji se gledanje televizije mijenja te implikacije tih promjena na stvaratelje sadržaja, distributere i platforme.
Hoće li mobilne platforme na kraju preuzeti tradicionalni TV medij u smislu popularnosti među korisnicima?
Ne. Volim smartphone uređaje, no i dalje biram gledanje dugotrajnog video sadržaja na velikom HD TV ekranu iz svog udobnog kauča.
Ulazak u 21. stoljeće obilježen je kao početak novog doba televizije. Mislite li da je TV i dalje u svom zlatnom dobu?
Vjerujem da je zlatno doba televizije tek počelo…Weekend Media Festival trodnevno je događanje koje već osmu godinu za redom okuplja nove vizionare, pojedince usmjerene prema budućnosti te vodeće stručnjake u komunikacijskoj industriji i poslovnom svijetu. Kroz bogati program prepun predavanja, radionica i zabavnog sadržaja, festival je idealno mjesto bez obzira gdje radite, a nakon njega vratiti ćete se nadahnuti i s novim poslovnim idejama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu