Fan Shihong, predsjednik Uprave Jiangsu Hanjian Grupe, jednog od 60 najvećih kineskih developera došao je na Zagreb Business Summit, koji se održava do petka, kako bi osobno potvrdio interes za posao obnove Kineskog paviljona na Zagrebačkom velesajmu. Kineski građevinar, naime, traži hrvatskog partnera s kojim bi mogao ući u taj projekt. Predstavnik kineskog veleposlanstva, koji je pratio čelnika njihovog developera, kratko je poručio da su spremni za taj posao.
“Ovdje sam da iz prve ruke pogledam paviljon, a na vašoj strani je da predloži projekt”, kratko je dodao Shihong.
Za razliku od lani, kad je delegacija druge najbogatije kineske pokrajine Jiangsu, izrazila načelan interes za taj posao, ove godine razgovori su konkretniji. Kinezi, doznajemo, žele biti uključeni sa svojim zanatlijama u projekt, jer ga smatraju jedinstvenim primjerom kulturne suradnje s nekom europskom nacijom. Velesajam je stoga pripremio nekoliko modela po kojem bi se kineska tvrtka mogla uključiti u obnovu. Neslužbeno se spominju mogućnosti poput joint-venturea s nekim hrvatskim developerom te mogućnost podugovornog odnosa. No, o tome bi se do kraja godine trebalo razgovarati s Gradom Zagrebom i Ministarstvom gospodarstva.
Za početak, posao bi se odnosio na pola milijuna kuna vrijednu obnovu kamenog stepeništa na ulazu u Kineski paviljon. Idejni projekt do kraja tjedna Velesajmu će isporučiti zagrebački arhitektonski studio SaPio, koji je posao osvojio na javnom natječaju. Slijedi ishođenje dozvole od konzervatora, a potom slijede razgovori.
Marina Pavković, direktorica ZV-a, pojašnjava da kineska kompanija ne može izravno ugovoriti takav posao u Hrvatskoj već treba domaćeg partnera:
“Posao restauracije i drugih zahvata na kulturno zaštićenim objektima, poput Kineskog paviljona, mogu raditi samo licencirane tvrtke i stoga nositelj posla mora biti hrvatska tvrtka koja ima te licence”.
Dodaje da će stoga prvo napraviti pilot projekt sa stepeništem koji će poslužiti kao model za obnovu cijelog paviljona. Kineski paviljon ima oko 3000 kvadrata i, kako se može doznati od predstavnika kineskog veleposlanstva, ideja je da bude vrlo živ centar promicanja kineske kulture, mjesto slavlja kineske nove Nove godine i drugih aktivnosti.
“Na kulturnu suradnju naslanja se i ona gospodarska, a pred nama je da nađemo način kako uspješno popločiti prvih nekoliko stepenica”, zaključuje Pavković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.IGH?
Uključite se u raspravu