Mnoge kompanije ulažu puno novca u oglašavanje svojih proizvoda na društvenim mrežama, no novo je istraživanje pokazalo da na odluku o kupnji i dalje najviše utječu preporuke prijatelja i obitelji.
"Izravne usmene preporuke prijatelja i obitelji daleko su najvažniji izvor informacija za klijente koji razmišljaju o kupnji određenog proizvoda ili usluge", zaključak je istraživanja Boston Consulting Groupa.
Takve su preporuke brendova onima koji se spremaju na kupnju čak četiri ili pet puta utjecajnije od onih u tradicionalnim medijima i na društvenim mrežama, utvrdili su analitičari te savjetodavne kompanije.
Istraživanje se temelji na anketi u kojoj je sudjelovalo 227 tisuća potrošača iz cijelog svijeta, uključujući SAD, Francusku, Njemačku i Japan.
Polovina je ispitanika kazala da se prije kupnje najčešće savjetuju s prijateljima i obitelji. Na drugom su mjestu, s udjelom od 39 posto, internetske stranice kompanija, a na trećem, s 35 posto, blogovi. Televizija dijeli poziciju s novinama i časopisima s udjelom od 13 posto. Slijede društvene mreže s 10 posto.
Preporuke obitelji i prijatelja ujedno su i značajan pokretač rasta prodaje, kao i programi kojima kompanije nagrađuju vjernost potrošača i iskustvo kupaca.
Boston Consulting Group savjetuje kompanije na čitavom nizu područja, uključujući marketing i prodaju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu