Inteligentni teretni vlakovi brže će i sigurnije stizati do odredišta

Autor: Marta Duić , 10. rujan 2015. u 22:00
Bosch je osmislio sustav koji prikuplja razne informacije o teretnim vagonima i šalje ih na Internet

Prvi teretni vlak, SBB Cargo u Švicarskoj, već je opremljen Boschovim sustavom te se dodatno usavrašavaju njegove funkcije.

Automobili, grijanje, pećnica – korak po korak sve postaje dio interneta. Bosch Engineering radi na izradi inteligentnih teretnih vlakova koji će biti povezani na internet. Ključ je u sustavu praćenja željezničkog prijevoza tereta. Hardver priključen na vagone kao dio sustava postaje dio serijske proizvodnje. Osim toga, senzori pružaju podatke poput precizne pozicije motornog vagona ili temperature u prostoru za pohranu. Ovi podaci se prenose na server i potom vrednuju. 

 

70grama

je ukupna težina Boschovog sustava koji se ugrađuje u vagone i šalje informacije

Sustav praćenja
Na Boschovom osnovnom tržištu, Njemačkoj, ima gotovo 40.000 kilometara željezničkih kolosijeka koji su prenijeli više od 365 milijuna tona u 2014. godini i to uglavnom teških tereta kao što su čelik, šljunak i ugljen. Teretni vlakovi također se koriste i za prijevoz automobila do glavnih morskih luka. Međutim, teretni vagoni danas nemaju vlastitu opskrbu energijom ili vlastite senzore. To je zbog toga što tehnologija koja se koristi na vlakovima mora biti posebno jednostavna zbog visokih zahtjeva u pogledu vibracija, temperature, prljavštine i vlage.

Da bi teretni vagoni bili povezani u logističkom lancu, Bosch će ih opremiti inteligentnim sustavom praćenja stanja. Ovo je način kako se može povećati transparentnost logističkih lanaca koji povezuju tračnice, ceste i plovne putove, što će povećan obujam teretnog prijevoza učiniti lakšim za upravljanje. Sustav radi tako da prikuplja znatnu količinu informacija, dok je vlak u pokretu i prenosi ih na server. Uz ovaj sustav, možemo stvoriti digitalne funkcije koje stvaraju dodatnu vrijednost. 

Automatizirani procesi
Zahvaljujući prijenosu GPS pozicije svakog vagona, klijenti će uvijek moći znati gdje im je roba. Temperaturni senzori pružaju vrijedne informacije o uvjetima za vrijeme prijevoza, kao što su npr. održavanje hladnog lanca. Umreženi teretni vagoni prepoznaju vibracije, poput onih nastali manevriranjem, što može oštetiti vlak, teret ili oboje. Nakon što je digitalna informacija integrirana u IT sustav klijenata za upravljanje logističkim procesima, dispečeri mogu bolje rasporediti teretne vagone i koristiti svoje sposobnosti učinkovitije.

Štoviše, informacije o vlaku proizvedene su automatski i poslovni procesi su automatizirani. Još jedna prednost za vlak i operatora je da sustav bilježi koliko je kilometara vlak prošao kako bi bolje mogli predvidjeli i provoditi održavanje, ovisno o udaljenosti putovanja i stanju vlaka. Sa težinom od svega 700 grama, Boschov sustav sastoji se od kompaktnog hardvera iz velike serijske proizvodnje. Ima brojne integrirane i priključene senzore za temperaturu, vibracije i još mnogo toga. Kao partner u razvoju željezničke industrije, Bosch ne samo da pruža hardver već i integrirani prijenos podataka koji povezuje sustav na internet. Podaci se prenose da bi se mogli ocjenjivali, predstavljeni su na portalu podataka te su integrirani u poslovni proces klijenata.

Budući da je razvijen kao rješenje za postojeće teretni vlakove, sustav ima svoju opskrbu samostalne energije u obliku integrirane baterije s trajanjem do šest godina. Prvi teretni vlak, SBB Cargo u Švicarskoj, već je opremljen Boschovim sustavom u veljači 2015. godine, a sada se raznolika funkcije testiraju u svrhu dodatnih poboljšanja. Na ovaj način, Bosch može pomoći vlakovima da dođu do svojih odredišta brže i učinkovitije, a da pritom smanje i troškove prijevoza.

Komentirajte prvi

New Report

Close