Viadukt i Konstruktor u utrci za gradnju 18 km autoceste na Koridoru 5C

Autor: Poslovni dnevnik , 02. rujan 2015. u 22:00
Na dijelu autoceste od Počitelja do Međugorja gradit će se najduži most na Koridoru 5C

Viadukt sudjeluje u natječaju s BiH partnerom, tvrtkom Hering, a Konstruktor inženjering u konzorciju s turskom kompanijom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret.

Kompanija Autoceste FBiH uputilo je poziv tvrtkama koje su se prethodno kvalificirale za dostavljenje financijskih ponuda za izgradnju tri lota autoceste na Koridoru 5C i to za dionicu Počitelj – Međugorje i Zenica jug – Zenica sjever.

Rok za dostavu financijskih ponuda je 60 dana. Među kompanija koje su predhodno kvalificirane za izgradnju dionica Počitelj – Međugorje i Zenica jug – nalaze se i dvije hrvatske. Tako se konzorcij kojeg čine BiH kompanija Hering i hrvatski Viadukt natječe za gradnju dvije poddionice na dionici autoceste Počitelj – Bijača, ali i za dionicu Zenica jug – Zenica sjever, koja uključuje izgradnju mosta koji će povezati zeničku gradsku obilaznicu s autocestom. Druga hrvatska građevinska kompanija, Konstruktor inženjering, u konzorciju s turskom tvrtkom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret natječe se za jedan lot na dionici Koridora 5C Počitelj – Bijača.

 

1,6mlrd.

kuna osigurano je za gradnju 18 kilometara autoceste Koridor 5C

Most preko Neretve
Novom autocestom dužine 11 kilometara spojit će se Počitelj s Međugorjem, ali i s ostatkom Europe putem hrvatske autoceste Dalmatina. Također će započeti i nastavak gradnje dionice autoceste Zenica jug – Zenica sjever, ukupne dužine 7 km. Očekuje se da će dionica Počitelj – Međugorje biti značajna i za razvoj turizma i gospodarstva jer će se Mostar približiti regionalnim centrima u Hrvatskoj.  Na dijelu autoceste od Počitelja do Međugorja, gradit će se najduži most na Koridoru 5C, koji će biti dugačak 945 metara i najviše visine iznad tla od 100 metara, s monolitnim stupovima te rasponskom konstrukcijom među stupovima od 147 metara.

Most se nalazi sjeverno od grada Počitelja i spaja dvije obale rijeke Neretve, prelazi preko magistralnog puta M17, željezničke pruge i lokalne ceste. Rok za izgradnju je 30 mjeseci od potpisivanja ugovora. Za izgradnju te dvije dionice osigurano je 400 milijuna KM (oko 1,6 mlrd. kuna). Za izgradnju dionice od Počitelja do Međugorja osigurana su sredstva od Europske investicijske banke u iznosu od 200 milijuna KM. Sredstva za izgradnju dionice Zenica jug – Zenica sjever su osigurana od od OFID fonda, u visini od 120 milijuna KM, a u tijeku je procedura osiguranja 100 milijuna KM od Kuvajtskog fonda za obnovu i razvoj.

"Intenzivne aktivnosti koje se privode kraju za početak izgradnje novih 18 kilometara autoceste na Koridoru 5C pokazatelj su jasnog opredjeljenja Federalnog ministarstva prometa i komunikacija da je izgradnja autoceste kroz našu zemlju prioritet. Investirat će se 400 milijuna KM izgradnjom ove dvije dionice", izjavio je ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić. 

Otkup zemljišta
"Sa zadovoljstvom mogu najaviti da Autoceste FBiH završavaju sve pripreme za početak novog investicijskog ciklusa na Koridoru 5C", dodao je federalni ministar. Prema njegovim riječima, završava se otkup zemljišta, osigurana su sredstva za izgradnju, završeni su glavni projekti, a završava se i natječajna procedura.

Vožnja po BiH

Ne može sporije

Trenutno vožnja cestama BiH, u područjima gdje još nije izgrađena autocesta, nije ni brza niti dovoljno sigurna. Takozvanim magistralnim cestama u BiH udaljenost od 100 kilometara prelazi se u prosjeku za dva sata vožnje, a razlog takvoj sporosti je neprilagođenost cesta većim brzinama, koje danas postižu svi automobili. Gotovo pola cesti od 364 kilometra u cestovnoj mreži te države, ispitanih u pogledu sigurnosti tijekom jednog projekta, svrstano je u visoko i srednje rizičnu kategoriju cesta, dok je 30 posto u kategoriji srednjeg rizika, 19 posto je srednje niske stope rizika, a samo 3 posto niskorizično.

Komentirajte prvi

New Report

Close