Buick, američki proizvođač luksuznih automobila u vlasništvu General Motorsa (GM), nakon 2016. bi većinu svojih vozila koje prodaje u SAD-u mogao uvoziti iz – Europe i Kine. Anonimni izvori bliski Reutersu otkrili su kako će tek dva buduća Buickova modela biti izrađivana u SAD-u, dok će se ostala proizvodnja preseliti preko oceana.
Reutersovi izvori otkrivaju da se preseljenje proizvodnje iz Michigana i Kanade u Kinu ili Europu odnosi na modele Verano i Regal, do kraja 2016. i 2017. godine. Još se jedan Buickov model, Encore, trenutno uvozi i to iz Koreje. No, očekuje se kako će i njegova proizvodnja biti preseljena u Kinu. To se planira realizirati nakon što GM u Detroitu započne pregovore sa sindikatom zaposlenih u autoindustriji.
920 tisuća vozila
lani je prodao Buick u Kini, četiri puta više nego u SAD-u.
Buick na američkom tržištu planirati dodati i dva nova modela, Cascada kabriolet koji će se iz Europe uvesti početkom sljedeće godine te Envision, crossover srednje veličine, krajem 2016. godine. Iz Buicka su poručili kako ne komentiraju špekulacije o budućoj proizvodnji. No, sve je češća navada američkih proizvođača automobila, među kojima je i Ford, da proizvodnju vozila sele izvan SAD-a, što izaziva negativne reakcije sindikata zbog gubitaka radnih mjesta.
Cindy Estrada, čelnica GM-ova ogranka jednog od najvećih sindikata u SAD-u (UAW) koji zastupa i radnike Forda te Fiat Chryslera, izrazila je razočaranje predviđanjima o preseljenju proizvodnje. “Nakon žrtava koje su podnijeli 2009. američki porezni obveznici i zaposlenici kako bi General Motors postao profitabilnom tvrtkom kakva je danas, članovi sindikata razočarani su predviđanjima o uvozu iz Kine”, izjavila je, dodavši da je “GM trebao ostati pri izjavi da će proizvoditi ondje gdje prodaje”.
No, prodajne statistike na neki način i opravdavaju preseljenje proizvodnje pod motom “proizvodimo gdje prodajemo”. Buick je u Kini, svom najvećem tržištu, prošle godine prodao 920.000 vozila, četiri puta više nego u SAD-u. Razlog većoj prodaji može ležati i u jačanju kineske srednje klase i njihovom potrebom za luksuznom robom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu