Izgradnja drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača nije ekonomski opravdano, jer gradnju ne opravdavaju učinci na poslovanje Luke Kopar. Ako će poskupjeti željezničke pristojbe, što bi pomoglo financirati izgradnju, promet će otići negdje drugdje. To su rezultati istraživanja OECD-a, izrađenog na zahtjev slovenske vlade, o projektu koji u lipnju nije dobio novac od Europske unije, navode Finance.
Prema studiji OECD-a, očekuje se rast ukupnih potencijala Kopra u lučkom prometu između 3 i 4,5 posto do 2030. godine. Zasićenost sadašnje pruge Kopar-Divača mogla bi se dogoditi oko 2023., ali budući rast prometa neće automatski pasti na Koper. Konkurencija će se povećati, Venecija namjerava proširiti promet kontejnerima, a također žele značajno uložiti u željezničku vezu s Rijekom, što im otvara pristup hrvatskoj željeznici. Na temelju istraživanja, organizirat će se aktivnosti usmjerene na privlačenje privatnog partnera za gradnju drugog kolosijeka pruge Kopar-Divača, ali je nejasno koga vlada misli privući projektom koji je OECD proglasio ekononomski neisplativim, pitaju Finance.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu