Alphabet odbacio brend vredniji od Coca-Cole

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 18. kolovoz 2015. u 15:00
Foto: Reuters

S obzirom na vrijednost imena Google, analitičari dvoje koliko je restrukturiranje mudro.

Googleova prošlotjedna najava restrukturiranja u holding Alphabet iznenadila je mnoge jer kompanija time u zapećak gura jedan od najvrednijih brendova na svijetu.

Kompanija promjenu planira izvršiti do kraja godine, pri čemu će se ime Google odnositi tek na jedan dio online servisa – YouTube, Android, karte, pretraživanja te oglase. Stručnjaci za brendiranje tvrde da bi ovakva promjena mogla otežati zadržavanje postojećih i privlačenje novih stručnjaka u kompaniju, dok suosnivači Larry Page i Sergey Brin odluku opravdavaju boljim upravljanjem projektima koji nisu striktno vezani uz internetske tehnologije. Iako rizična, rekonstrukcija bi mogla biti vrijedna za Googleove dioničare, s obzirom da stvaranje novog korporativnog brenda podrazumijeva slobodu širenja na nova tržišta.

Na globalnoj listi najvrednijih brendova Google sa 107,4 milijarde dolara drži drugo mjesto, ispred Coca-Cole, a iza Applea. “Postoji mnogo atributa unutar Googleova brenda”, izjavila je za Financial Times Rita McGrath, profesorica menadžmenta na Columbia Business School. Dodaje kako kompanije u pravilu mijenjaju ime kako bi izbjegle negativne konotacije, pa je tako duhanski div Philip Morris postao Altria. ”Kreiranjem strukture namijenjene novim projektima, šalje se poruka kako bi Google mogao postati dio kompanije koji će bilježiti sporiji rast”, dodaje McGrath. “Sada kada osnivači rade u Alphabetu, znači li to da jedan dio Googlea više ne postoji?”, komentirao je Josh Feldmeth, voditelj Interbranda u Sjevernoj Americi.

Utjecaj na potrošače bit će zanemariv, ali bi se mogao odraziti na radnike, upozorava Feldmeth. Jedan od dodatnih rizika je mogućnost da se zaposlenici više neće osjećati slobodnima kretati se između različitih sektora unutar kompanije. Jedan dio analitičara u Alphabetu vidi mogućnost za stvaranje veće i kvalitetnije platforme. Tako Aaron Levie, izvršni direktor Googleova konkurenta Boxa, tvrdi da je “Alphabetu lakše kupiti Teslu, nego što je to bilo Googleu”.

Komentirajte prvi

New Report

Close