Osim što je zabavan, varaždinski Špancirfest čije se 17. izdanje održava od 21. do 30. kolovoza u sve većoj mjeri služi kao platforma za razvoj domaće kreativne industrije te je jak i samoodrživ poslovni projekt koji okreće desetke milijuna kuna, kažu organizatori.
Osim glazbenog programa, u ovogodišnjem izdanju Špancirfesta tako sudjeluje čak dvadeset poduzetnika kreativaca koji su potporu za sudjelovanje dobili od Ministarstva poduzetništva. Park kreative, jedinstven skup kreativnih radionica za najmlađe održava se četvrtu godinu, a nove kreativne radionice za odrasle održat će se u suradnji s Hrvatskim klasterom konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI).
Također, dijelovi programa realiziraju se kroz suradnju s Tekstilno tehnološkim fakultetom i Arhitektonskim fakultetom te Likovnom akademijom, dok domaće dizajnere promovira tvornica obuće Borovo. Kako ističu u Turističkoj zajednici grada Varaždina, s obzirom na stratešku usmjerenost Varaždina k turizmu, Špancirfest kao glavni turistički proizvod mnogo je više od velike i uspješne manifestacije. On je nositelj gospodarskih aktivnosti, poticatelj razvoja turističke i ugostiteljske ponude, ali i katalizator promjena i inovacija.
5 milijuna kuna
ukupni je proračun Špancirfesta, a Varaždin sudjeluje s 10 posto.
“Izgradili smo platformu koja će potaknuti mlade, talentirane umjetnike poduzetnike iz područja kreativnih i kulturnih industrija, da još aktivnije razmišljaju tržišno, s obzirom da uz njih stoji vrhunski turistički brend kojemu je jedna od glavnih zadaća omogućiti im kontakt s ciljnom publikom. Iako se ova ideja sustavno razvija već nekoliko godina, Špancirfest 2015. bit će prvi koji će kreativnost imati u svojoj srži.
Stoga je ove godine odabran i novi moto “Pokreni svoju kreativnost”, kao simbol smjera u kojem će se festival kretati u budućnosti”, kazala nam je Branka Tropp, direktorica TZ-a Varaždina. Ukupan budžet Špancirfesta je oko pet milijuna kuna, od čega Grad sudjeluje s tek oko 10 posto, dakle većina se realizira komercijalnim putem, ističu organizatori. Novost ove godine je suradnja s agencijom Los Angeles Agency koja je zadužena za program na glavnoj pozornici. Inače, Varaždin je u prvih šest mjeseci ostvario 15 posto više noćenja nego lani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu