Zbog skoka vrijednosti od sedam puta u posljednjih devet godina analitičari sugeriraju ulagačima da bi im možda bilo racionalnije uložiti u oldtimer nego u Ferarijeve dionice.
Slavna talijanska tvrtka u jesen će izlistati 10 posto dionica na Njujorškoj burzi, a tek treba vidjeti kakav će biti interes ulagača. Ipak, ulaganje u dionice uvijek je riskantno, pa analitičari ukazuju da je posjedovanje 40 ili 50 godina starog "Propetog konjića" u odnosu na dionice sigurno poput oročene štednje. Samo s mnogo većim prinosima. Naime, cijene Ferrarijevih automobila proizvedenih 60-ih i 70-ih godina od 2006. skočile su sedam puta. No, i mlađi modeli, poput Testarosse predstavljene 1984. pokazale su se kao dobro ulaganje.
Marjanović Kavanagh
Vrijednost oldtimera raste i u slučaju manje ekskluzivnih modela, ali sporije
Tom se modelu u posljednjih godinu dana cijena udvostručila, a novi vlasnik za njih treba "iskrcati" između 100.000 i 150.000 dolara. Naravno, dosadašnji trend rasta cijena ne znači da će i u budućnosti nastaviti takvom dinamikom. "Prije samo dvije godine oldtimere su kupovali entuzijasti. Danas nema sumnje da ih ljudi sve više kupuju zbog ulaganja", kaže za Bloomberg Rob Johnson, direktor britanske tvrtke Classic & Sport Finance. Inače, vrijednost globalnog tržišta oldtimera procjenjuje se na 100 milijardi dolara, a u prošlosti je već svjedočilo korekciji.
Tako su početkom 90-ih cijene starih Ferrarija pale do 70 posto. Rob Johnson smatra kako cijene u budućnosti vjerojatno neće rasti takvom dinamikom, ali je teško povjerovati u značajan pad jer se ipak radi o stvarnoj imovini. Predsjednik Oldtimer kluba Zagreb, Radovan Marjanović Kavanagh, kaže kako je kod oldtimera rast vrijednosti značajniji što je auto skuplji. "Poorscheu 911 vrijednost je porasla 10 puta. Vrijednost oldimera raste i u slučaju manje ekskluzivnih modela, poput Opela Rekorda, ali mnogo sporije", ističe Marjanović Kavanagh.
Dodaje kako naše tržište ipak nije mjerodavno jer je malo, a i ne poznaje nikoga tko posjeduje Ferrarijev oldtimer. "Kod nas su jedina dva automobila kupljena kako bi se sačuvala vrijednost jedan Bentley i Daimler", tvrdi Marjanović Kavanagh.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jovice, znaš li ti išta drugo osim 👍 ?
ne znam, još sam mali.
Jovice, znaš li ti išta drugo osim 👍 ?
[emo_palacg]
Uključite se u raspravu