Sniženja u Hrvatskoj počinju kasnije nego u zemljama okruženja, što umanjuje konkurentnost domaćih trgovaca, pa je nužno mijenjati Zakon o zaštiti potrošača kako bi bolje pratio trendove na tržištu, ističu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
"Pokazala se potreba za izmjenom sada utvrđenih termina sezonskih sniženja (ljetno od 10. do 25. kolovoza, zimsko od 27. prosinca do 10. siječnja i proljetno od 1. do 15. travnja) jer različite skupine proizvoda imaju različito trajanje sezone. Time će se trgovcima znatno pojednostaviti poslovanje", ističu u HGK. Dodaju da u EU svaka zemlja ima posebnosti. Tako u Sloveniji zimska sezonska rasprodaja tekstila i obuće ne smije početi prije prvoga radnog ponedjeljka u siječnju, dok ljetna sezonska rasprodaja ne smije započeti prije drugoga radnog ponedjeljka u srpnju.
Trgovci u tom utvrđenom razdoblju sami određuju kada im počinje sniženje, s tim da ono ne smije trajati dulje od 60 dana. U Italiji svaka regija određuje svoje termine sniženja. Slična situacija je i u Francuskoj, s tim da zimsko sniženje može početi u siječnju, a ljetno u lipnju. HGK predlaže da trgovci mogu akcije imati i prije, ali one moraju biti ograničene i fer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu