Uz hrvatske pandane, srpski će Tesla ovdje teško do tržišta

Autor: Bernard Ivezić , 27. srpanj 2015. u 22:01
Tesla

HG Spot, koji je 2013. predstavio vlastiti smartphone, ove se godine povukao iz tog tržišnog segmenta zbog rasta konkurencije i pada marži.

Sve je više informacija da je prvi srpski pametni mobitel, ComTradeov Tesla Smartphone 6, čija prodaja kreće u srijedu, gotovo identičan mobitelu Noa H4, kakav pod svojim brendom već devet mjeseci prodaje hrvatska tvrtka Hangar 18.

Poslovni je dnevnik, naime, prenio prve fotografije Tesla mobitela, koji je objavio srpski Telegraf.rs, a baš prvi komentar ispod te objave bio je da se identičan mobitel već godinu dana prodaje pod brendom Noa H4 u Hrvatskoj te u Kini pod brendom INEW 7. Zoran Bogdanović, član Uprave Hangara 18, kaže da je njegov Noa H4 vrlo dobar proizvod, koji i sam koristi. "Svaka konkurencija je dobra, ali mi svoj Noa H4 prodajemo već devet mjeseci i zato se pripremamo da u rujnu predstavimo kompletnu novu liniju mobitela pod brendom H18 s naglaskom na 4G tehnologiju", kaže Bogdanović. Hangar 18 u lipnju je objavio da je lani prodao 60 tisuća mobitela pod svojim brendom i time dosegnuo između šest i sedam posto tržišnog udjela u Hrvatskoj.

Plan je, ističe, ostati korak ispred konkurencije. Slično ističu u M SAN grupi, koju vodi Miroslav Huzjak. Najveća hrvatska IT kompanija prije dvije godine na tržište je izbacila svoj prvi smartphone Vivax Point X, a danas u ponudi ima 20 modela pametnih mobitela koje prodaje na domaćem tržištu i u regiji. "Jako smo zadovoljni prodajom u svim zemljama regije, a vjerujemo da će nova generacija Vivax telefona, koji će po svojim karakteristikama biti vrlo blizu A brendovima, podići standarde u proizvodnji, performansama i kvaliteti", ističu u M SAN grupi. Treći domaći igrač, HG Spot, koji je sredinom 2013. predstavio smartphone pod vlastitim brendom Forcebook, ove se godine povukao iz tog tržišnog segmenta zbog rasta konkurencije i pada marži.

Saša Lončar, direktor HG Spot Informatike, kaže da su se Forcebook mobiteli prodavali odlično. Navodi da su jedini drugi proizvodi s kojima ih može usporediti po potražnji oni Appleovi. Navodi, međutim, da su se ipak odlučili orijentirati na Apple, Samsung i HTC.  "Uvjeren sam da je Forcebook smartphone pomogao stvoriti u Hrvatskoj tržište mobitela mimo operatera, koje je sada dvostruko veće nego prije, odnosno oko 10 posto. Sad je vrijeme da brend Forcebook nastavi biti prorok za nove IT tehnologije, primjerice za tržište 3D printera", kaže Lončar.

U IT branši sumnjaju da će pored H18 i Vivaxa ComTrade s Teslom ostvariti uspjeh na hrvatskom tržištu. Navode kako je ta kompanija imala pokušaja s prodajom stolnim računala u Hrvatskoj, ali nije lokalno pogodila ni cijenu ni ponudu. Dodaju pak da je ComTrade, kao i M SAN, jak regionalni igrač.

Veselin Jevrosimović, direktor ComTradea, srpskim medijima potvrdio je da se Tesla 6 proizvodi i sklapa u Kini, gdje ima vlastitu tvornicu i zapošljava 300 radnika. Za Tesla Smartphone 6 ističe da će biti u rangu Samsunga Galaxy S3 s cijenom do 250 eura. Hrvatski Noa H4 i srpski Tesla po specifikacijama su gotovo identični. Oba imaju ekran od pet inča, dva SIM-a, identične procesore i količinu radne memorije. S tim da Tesla ima Sonyjevu kameru od 13 Mpix, a Noa H4 od 16 Mpix.

Komentirajte prvi

New Report

Close