Tvrtka Ambijenti iz Čakovca počela je s radom 1994. godine. Bavi se projektiranjem, izgradnjom i održavanjem zelenih površina, održavanjem i čišćenjem zelenih površina infrastrukturnih objekata (nasipa, kanala, pruga, javnih površina), čišćenjem svih vrsta objekata i upravljanjem zgrada. Trenutno zapošljavaju više od 90 radnika, od kojih je pedesetak na neodređeno vrijeme, dok su ostali angažirani za sezonske poslove i dok traju pojedini dislocirani poslovi. Poduzeće se u 21 godinu postojanja uglavnom bavilo uslugama, radno intenzivni poslovima gdje do izražaja dolaze marljivi i stručni radnici koji puno i dobro rade za relativno skromne plaće koje su u branši među privatnim poduzećima ipak solidne i nikad do sad nisu isplaćene poslije 10. u mjesecu.
Za sebe znaju reći da su ponosni predstavnici međimurske marljivosti. Osnovno tržište im je Hrvatska. a u posljednjih godinu dana ostvarili smo nešto izvoza našeg sadnog materijala u Sloveniju. Pero Vidović, po obrazovanju građevinski tehničar starog kova, osnivač, jedini vlasnik i direktor tvrtke Ambijenti od osnivanja do danas. Prethodno petnaestogodišnje radno iskustvo stekao je u tada uglednom projektnom uredu, kasnije inženjering tvrtki. Kako kaže, uz svoje vrijedne i sposobne suradnike na poslu razvija Ambijente, da budu što bolji, i da dugoročno otvaraju perspektive.
Što za vas znači činjenica da je vaše poduzeća postalo nositeljem Certifikata bonitetne izvrsnosti za ovu godinu?
Certifikat bonitetne izvrsnosti za ovu ali i ranije godine (2011, 2012, 2014.), te dugi niz priznanja za uspješno poslovanje u prethodnim godinama, upisi u Zlatne knjige hrvatskih poduzetnika, prije svega podižu nam samopouzdanje, daju nam potvrdu da ovo što radimo ima smisla, da smo pouzdani partner i poslodavac. Željeli bismo da tako bude i u budućnosti. Moj sin, bankar, kad pogleda izvješće veli da smo fantastični, isto veli i naša konzultantica, naši revizori.
Kako dolazite do novih kupaca i poslovnih partnera te kakve su reakcije na činjenicu da posjedujete Certifikat bonitetne izvrsnosti?
Najbolja preporuka po mom mišljenju je uspješno odrađen posao. Mnoge poslove dobili smo temeljem dobro obavljenih drugih poslova. No to vrijedi za privatne naručitelje. U naše sjeverozapadne krajeve, gdje uvijek najprije zapušu novi vjetrovi, najprije je došao i sustav javnih nabava, kojemu smo se davno prilagodili, izgradili svoj model, i imamo dobrih uspjeha u osvajanju poslova.
Čime smatrate da ste zavrijedili poštovanje svojih klijenata i partnera?
U 21 godini poslovanja, nigdje nismo ostavili nezavršen posao. Radimo bez repova. Novac možemo izgubiti, obraz ne. Kad mi preuzmemo posao, naši partneri mogu biti sigurni da ćemo ga i obaviti u predviđenom roku i kvaliteti. Naravno, to uvijek ne ide glatko, jer često zavisimo od drugih izvoditelja, zatim od prirodnih okolnosti, od sudionika koji s nama nemaju veze ali nas njihovo kašnjenje često stavlja u velike probleme. Onda nastupa naš inat, sposobnost mojih suradnika, žrtvovanje da se potrebe naručitelja zadovolje. Ovom prilikom moram zahvaliti svojim suradnicima, što me nikad nisu izdali kad smo nešto obećali. Uvijek smo sve izvršili. Nadam se da su i radnici dobili adekvatnu satisfakciju za takav pristup.
Što biste istaknuli kao vaš najveći poslovni uspjeh?
Najveći poslovni uspjeh je što još postojimo, razvijamo se i ispunjavamo obaveze i, hoću vjerovati, imamo određenu perspektivu. U današnjim prilikama, uz samopouzdanje, skromnost, marljivost, hrabrost, žrtvovanje, odabir suradnika i partnera, potrebna je značajna doza ludosti da bi se sudjelovalo u ovakvoj avanturi zvanoj vođenje poduzeća.
Poslovni uspjeh, što je to? Ako je uspjeh skupi uredi i automobili, birana odijela, članci u novinama i prilozi na televiziji, javna priznanja i posjete političara, glamur i šminka, nas tu nema i nismo uspješni. Ako pak je poslovni uspjeh teški rad svih zaposlenika, plaće uvijek isplaćene do 10. u mjesecu, terenski dodaci i putni troškovi isplaćeni odmah po predaji naloga, božićnice, zajedničke proslave važnih datuma i radnih pobjeda, izleti, zabave, ulaganje u edukaciju zaposlenih, osobne kompetencije i certifikate zaposlenika, onda smo uspješni. Naš uspjeh je i ples na žici oko nabave poslova, održavanja likvidnosti kad partneri ne plate i po godinu dana, kad vam predstečajne nagodbe odnesu značajan prihod, kad nakon pet šest godina ne dobijete sudski spor radi plaćanja, gdje je svakom jasno tko je ispunio, a tko nije svoje obaveze i sve to preživite. Naš uspjeh je da od početka rada do danas nikad nismo ni dana zakasnili sa plaćanjem PDV-a, poreza i doprinosa, iako je bilo i besparice i teških trenutaka.
Ako je poslovni uspjeh uspješno obavljanje svih povjerenih poslova, uredno ispunjavanje obaveza prema partnerima i dobavljačima, njegovanje partnerskih odnosa, osjećaj za ljude, partnere, udruge i pojedince kojima je potrebna pomoć, osjećaj da se javna davanja moraju plaćati radi nas samih, nadgradnje i boljeg života i pojedinaca i zajednice, onda mi jesmo uspješni. Bilo kako bilo, AMBIJENTI idu dalje. S vjerom u vlastite mogućnosti, u nova radilišta, izazove, poslove. Zeleno i čisto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu