Autobusni lobi tjera srpske prijevoznike u Hrvatsku

Autor: Poslovni dnevnik , 24. srpanj 2015. u 08:30
Autobusne kompanije u Srbiji, tvrde kombi prijevoznici, posluju kao ona u filmu 'Ko to tamo peva'

Država treba sagledati potrebe putnika, a ne prepisivati propise iz FNRJ, ističe Zoran Balović.

Najava Zorane Mihajlović, srpske ministrice prometa, da će uvesti red u cestovnom prijevozu, samo je zeleno svjetlo za hajku protiv kombi prevoznika.

Autobusni lobi, koji je u Srbiji veoma jak, nameće rješenja ministarstvu očekujući da se kombi prijevoznici "izbrišu" sa tržišta. I umjesto da ih država zakonom uvede u legalne okvire, jer je to potreba putnika, ona će ih potpuno zabraniti. Time bi kombi vozila ostala parkirana, a ogroman broj zaposlenih bez radnog mjesta. Ili će vlasnici posao prebaciti u Hrvatsku ili Mađarsku, gdje je po pravilima EU takav oblik transporta zakonski reguliran i ta vozila su i te kako prisutna u javnom prijevozu.

Tako je za Večernje novosti vlasnik Gea tursa Zoran Balović, prokomentirao najavljene izmjene propisa. Njegova tvrtka je jedna od najvećih u Europi, ima 75 zaposlenih i 63 vozila od kojih je 50 kombija."Država mora sagledati tržište i potrebe putnika, a ne prepisivati propise iz nekadašnje FNRJ te predlagati zakone koji nisu aktualni i ne prate razvoj cestovnog prometa", navodi Balović.

"Putnicima u odnosu na autobuse nudimo komfor, brže se stiže, prevozimo ih sa kućne do adrese na krajnjoj destinaciji i idealni smo za žene sa djecom, invalide, stare osobe, turiste… Ne tražimo od države da nam nešto pokloni, već samo da nam omogući da radimo i donese zakon po ugledu na zemlje EU, kojoj težimo."Država bi tako imala najviše koristi, jer bi i oni koji nelegalno rade ušli u legalne tokove. Zabranom rada kombi prijevoznika  zapravo se želi pokriti ogromne gubitke autobusnih tvrtki.

Ali, kako navodi Balović, nisu te tvrtke na rubu propasti zbog kombi prijeevoznika, već zbog organizacije, koja je odavno zastarjela i još je na razini prikazane u filmu "Ko to tamo peva"."Svaka zabrana širom otvara vrata korupciji", navodi Balović. "Neću nikome dati mito, moja tvrtka radi pošteno, nemamo ni dinara duga, kredita, lizinga, pa valjda zato i smetamo. Pozivaju se i na sigurnost, pa nisu kombi vozila manje sigurna od autobusa, sve to može i kontrolirati." 

Komentirajte prvi

New Report

Close