Prodaja krivotvorina modnih brendova čini gotovo 10 posto ukupne prodaje odjeće, obuće i modnih dodataka u Europskoj uniji, što modnoj industriji oduzima više od 26 milijardi eura godišnje.
Kako su mnoge najpoznatije svjetske modne kuće smještene u Europi, studija Ureda europskog povjerenika za harmonizaciju unutarnjeg tržišta otkriva "prijetnju koju predstavlja krivotvorenje pri inovaciji novih proizvoda u modnoj industriji, te preko izravnih i neizravnih troškova za gospodarstvo EU-a".
Izvješće ukazuje da izravni godišnji gubici u industriji povezani s krivotvorenom odjećom, obućom i modnim dodacima iznose 26,3 milijardi eura, ili oko 9,7 posto ukupne prodaje u tom sektoru, stoji u studiji, objavljenoj u utorak.
Ako se uključe učinci na druge industrije i gubici proračunskih prihoda država, gospodarski utjecaj raste i na 43,3 milijarde eura godišnje.
Krivotvorine također uvelike utječu na zapošljavanje u 28 zemalja EU-a. Procijenjeni gubitak radnih mjesta kreće se u rasponu od 363.000 do gotovo 520.000, ako se uključe i neizravni učinci.
U izvješću se procjenjuje da krivotvorine najviše negativno utječu na Italiju, koju to košta oko 4,5 milijardi eura godišnje i gotovo 50.000 radnih mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu