Lažni brendovi modnu industriju koštaju 26 milijardi eura i pola milijuna radnih mjesta

Autor: Poslovni.hr/Hina , 23. srpanj 2015. u 08:13
Foto: Reuters

Ako se uključe učinci na druge industrije i gubici proračunskih prihoda država, gospodarski utjecaj raste i na 43,3 milijarde eura godišnje.

Prodaja krivotvorina modnih brendova čini gotovo 10 posto ukupne prodaje odjeće, obuće i modnih dodataka u Europskoj uniji, što modnoj industriji oduzima više od 26 milijardi eura godišnje.

Kako su mnoge najpoznatije svjetske modne kuće smještene u Europi, studija Ureda europskog povjerenika za harmonizaciju unutarnjeg tržišta otkriva "prijetnju koju predstavlja krivotvorenje pri inovaciji novih proizvoda u modnoj industriji, te preko izravnih i neizravnih troškova za gospodarstvo EU-a".

Izvješće ukazuje da izravni godišnji gubici u industriji povezani s krivotvorenom odjećom, obućom i modnim dodacima iznose 26,3 milijardi eura, ili oko 9,7 posto ukupne prodaje u tom sektoru, stoji u studiji, objavljenoj u utorak.

Ako se uključe učinci na druge industrije i gubici proračunskih prihoda država, gospodarski utjecaj raste i na 43,3 milijarde eura godišnje.

Krivotvorine također uvelike utječu na zapošljavanje u 28 zemalja EU-a. Procijenjeni gubitak radnih mjesta kreće se u rasponu od 363.000 do gotovo 520.000, ako se uključe i neizravni učinci.

U izvješću se procjenjuje da krivotvorine najviše negativno utječu na Italiju, koju to košta oko 4,5 milijardi eura godišnje i gotovo 50.000 radnih mjesta.

Komentirajte prvi

New Report

Close