U Hrvatskoj se prošle godine komuniciralo tri puta više u pokretnoj nego nepokretnoj mreži. Putem mobitela razgovaralo se gotovo 8,6 milijuna minuta, dok se putem 'klasičnog' telefona tek 2,7 milijuna minuta. S padom nastavlja i broj poslanih poruka: u 2014. poslano je 3,2 milijuna što je za osam posto manje nego godinu ranije, analizira Ekonomski institut Zagreb u novom broju sektorskih analiza 'Telekomunikacije'.
Najveći među operaterima na tržištu ostaje HT koji broji 47 posto korisnika u pokretnoj mreži, slijedi VIP 35 posto, dok je u Tele2 imao 18 posto korisnika. Telefonske usluge pokretne mreže na početku 2015. koristilo je 4,39 milijuna korisnika među kojima su dominirali privatni korisnici bez pretplatničkog odnosa. Najviše je pao broj poslovnih korisnika kojih je u prvom tromjesečju bilo 16 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. U isto vrijeme bilježi se pad prihoda od telefonskih usluga pri čemu je prihod od nepokretne mreže pao 13 posto, dok je pad u pokretnoj mreži još veći u iznosi čak 26 posto.
8,6milijuna
minuta razgovaralo se u Hrvatskoj putem mobitela u 2014.
U Ekonomskom institutu smanjenje korištenja usluga u obje mreže objašnjavaju zamjenskim internetskim uslugama i OTT uslugama (over the top, op.a.) koje se odnose na servise poput Skypea, Facebooka i sličnih, omogućenih razvojem interneta i pametnih telefona. Deset vodećih telekomunikacijskih tvrtki u Hrvatskoj prošle godine ostvarilo 12,4 milijarde kuna prihoda što je godišnji pad od jedan posto.
Bruto dobit porasla je 4,8 posto i dosegnula 1,5 milijardi kuna pa na svakih stotinu kuna prihoda vodeći telekomi ostvaruju 12,11 kuna bruto dobiti. "Dok telefonske usluge u pokretnoj i nepokretnoj mreži uglavnom bilježe negativne trendove, usluga širokopojasnog pristupa internetu bilježi pozitivne trendove. Broj priključaka u prvom tromjesečju 2015. narastao je za šest posto", zaključuje Ljiljana Božić iz EIZG-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu