Hrvati najviše vole pričati na privatne mobitele bez pretplatničkog odnosa

Autor: Poslovni.hr , 16. srpanj 2015. u 13:41
Foto: Thinkstock

Operator s najvećim udjelom i dalje ostaje HT s 47 posto broja korisnika u pokretnoj mreži, aVIPnetov udio u prvom tromjesečju ove godine bio je 35 posto, dok je TELE2 imao udio od 18 posto.

Prošle se godine u Hrvatskoj komuniciralo tri puta više u pokretnoj nego u nepokretnoj mreži, pri čemu se u pokretnoj mreži razgovaralo 8.591 milijuna minuta, a u nepokretnoj tek 2.748 milijuna minuta. Broj SMS poruka u 2014. godini pao je za 8 posto u odnosu na 2013., a poslano je ukupno 3.203 milijuna poruka. Podaci su to Državnog zavoda za statistiku i HAKOM-a koje iznosi Ekonomski institut, Zagreb u novom broju publikacije Sektorske analize „Telekomunikacije“.

Analiza pokazuje kako se nastavlja trend smanjenja telefoniranja u nepokretnoj mreži, dok dalje blago raste korištenje usluga u pokretnoj. Većina komunikacije odnosi se na unutarnji promet, čak 96 posto ukupnog prometa u nepokretnoj i 99 posto u pokretnoj mreži. Trajanje poziva u roamingu je poraslo i kod poziva hrvatskih korisnika u međunarodnim mrežama, ali i kod poziva stranaca u domaćim mrežama.

Telefonske usluge pokretne mreže na početku 2015. koristilo je 4.395.557 korisnika, u čemu su dominirali privatni korisnici bez pretplatničkog odnosa. Najviše je pao broj poslovnih korisnika, kojih je u prvom tromjesečju 2015. godine bilo 16 posto manje nego u prvom tromjesečju 2014.

Operator s najvećim udjelom i dalje ostaje HT s 47 posto broja korisnika u pokretnoj mreži, aVIPnetov udio u prvom tromjesečju ove godine bio je 35 posto, dok je TELE2 imao udio od 18 posto.

Po visini ukupnih prihoda, deset vodećih telekomunikacijskih poduzeća u Hrvatskoj su HT, VIPnet, TELE2, OT-OPTIMA TELEKOM, ISKON INTERNET, METRONET TELEKOMUNIKACIJE, H1 TELEKOM, ODAŠILJAČI I VEZE, Nokia SolutionsandNetworks i VIPnet usluge. Njihovi ukupni prihodi u 2014., prema podacima objavljenim u Poslovnoj Hrvatskoj, iznosili su 12,4 milijarde kuna, što je pad od 1 posto u odnosu na 2013. Međutim, bruto dobit deset vodećih poduzeća na međugodišnjoj je razini porasla za 4,8 posto i iznosila je 1,5 milijardi kuna. Na 100 kuna prihoda vodeća telekomunikacijska poduzeća ostvaruju u prosjeku 12,11 kuna bruto dobiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close