Prihodi PepsiCoa pali su u proteklom tromjesečju 5,7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 15,9 milijardi dolara, što je ponajviše posljedica visokog tečaja dolara, no dobit tog američkog proizvođača pića bila je veća nego što se očekivalo.
Prema izvješću PepsiCoa, objavljenom u četvrtak, neto dobit iznosila je u drugom tromjesečju 1,98 milijardi dolara, što je gotovo isto kao godinu dana prije. No, to je više od očekivanja analitičara, koji su procjenjivali da će dobit biti manja jer je tečaj dolara u proteklih godinu dana snažno porastao prema euru i drugim najznačajnijim svjetskim valutama.
I dok su nominalni prihodi PepsiCoa pali 5,7 posto, kada bi se isključio negativni utjecaj tečaja dolara, prihodi tvrtke bili bi veći za 5,1 posto, navodi se u izvješću kompanije.
Pritom su prihodi PepsiCoa na američkim tržištima, njezinim najvećim, porasli za 1 posto, na 5,34 milijarde dolara, zahvaljujući rastu prodaje u obujmu za također 1 posto.
To je tek drugi kvartal u posljednje četiri godine kako PepsiCo bilježi rast prihoda na američkim tržištima. Kao i ostali proizvođači gaziranih pića, PepsiCo ima problema sa zadržavanjem potrošača u SAD-u, koji se sve više okreću zdravijim pićima s prirodnim sastojcima.
Na inozemnim tržištima, pak, toj kompaniji problem u posljednje vrijeme predstavlja visok tečaj dolara, pa je, kako bi neutralizirala taj negativni utjecaj, ponešto povećala cijene na tim tržištima.
Zahvaljujući dobrim rezultatima u proteklom tromjesečju, PepsiCo je povećao procjenu rasta zarade po dionici u cijeloj 2015. godini sa 7 na 8 posto, ili otprilike na 5 dolara po dionici, ako se isključe tečajne razlike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu