Globalni pad prodaje luksuznih proizvoda i erozija njihove popularnosti nije jedini problem s kojim se u posljednje vrijeme suočavaju kompanije koje žive od prodaje skupog i lijepog.
Novo, digitalno doba u kojem kao da ni ne postojiš ako nisi online nameće nova pravila opstanka na svjetskoj gospodarskoj sceni, a luksuzni brendovi tu više nisu izuzetak. Dokazuje to i činjenica da su se neka od najslavnijih imena branše nakon dugogodišnjeg opiranja ipak odlučila pokrenuti svoje online trgovine, a njihov primjer morat će uskoro slijediti svi koji žele opstati u digitalnoj eri.
1,3mlrd.
eura 'teško' je spajanje modne kuće Yoox i e-trgovine Net a Porter
Spasonosno spajanje
Najrecentniji primjer ovog trenda je nedavno objavljeno spajanje e-trgovine Net a Porter i talijanskog modnog trgovca Yooxa teško 1,3 milijarde eura. Analitičari ove gospodarske grane kažu da upravo taj posao najbolje ocrtava kako se nepovratno mijenja lice modne industrije. No da bi se uspješno uključili u tu online igru u kojoj vrijede posve nova pravila, kompanije koje prodaju luksuz moraju si osigurati i menadžere novog kova koji su sposobni skrojiti poslovne strategije takva digitalna poslovanja. I tu nastaje pomama.
"Naravno da poslovi poput Yooxovog otvaraju priliku za posve nove poslovne modele, a samim tim i nove karijere u vrhu biznisa", komentirao je za portal MBA Careers bivši direktor slavnog Louis Vuittona Gachoucha Kretz, danas profesor marketinga na pariškom HEC-u. No nije sve baš tako jednostavno. I sam Kretz upozorava da je industrija luksuza uvelike počivala na ekskluzivitetu dičeći se upravo činjenicom da je dostupna samo biranima. A online šoping bazira se na posve drugim principima i uvelike se oslanja upravo na suprotno, a to je dostupnost svugdje i u svako doba.
Manaresi
Potraga za novim menadžerima je izazovna zbog čestih sukoba vodstva i kreativnih modnih vizionara
No razlike su to koje će luksuzni brendovi morati prihvatiti žele li preživjeti u svijetu interneta, priznaje ovaj stručnjak. Međutim, ni tu ne završavaju potencijalni problemi prekrajanja strategija luksuznih kompanija. Naime, i dosad je itekako čest slučaj bio da u njihovim redovima dolazi do žestokih konflikata između top menadžmenta i kreativnih vizionara pri čemu se to posebice odnosilo na industriju mode.
Suprotstavljene strane
"Brojne su kompanije u kojima su se dvije grupe sukobljavale kako bi progurale svoju viziju poželjnog poslovanja", objašnjava Angelo Manaresi iz Bologne Business Schoola. No bilo kako bilo, te će se prepirke kad tad morati primiriti jer – ulozi su previsoki. Prema procjenama BNP Paribasa, do 2020. godine online prodaja luksuznih proizvoda utrostručit će trenutnih šest posto udjela.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu