TookBook profitirao na izlasku HT-a i Vipneta iz e-knjiga

Autor: Bernard Ivezić , 22. lipanj 2015. u 22:01
Iz TookBooka poručuju kako im korisnici rijetko odlaze/FOTOLIA

Korisnici koji su pozitivno reagirali na e-knjige najveću su zamjerku imali na cijenu koja je rezultat i PDV-a, poručuju iz Vipneta.

Dok u Hrvatskoj u pravilu porezna presija i nevoljkost nekih domaćih industrija da se moderniziraju tjera posrednike u stečaj, zagrebačkoj tvrtki Lamaro Digital upravo je taj splet okolnosti otvorio put ka uspjehu. Lamaro Digital je razvio jedinu hrvatsku online knjižnicu TookBook.

Ona radi na istom principu kao i Amazonov Kindl Unlimited, odnosno za fiksan mjesečni iznos nudi neograničen pristup svim knjigama u Amazonovoj knjižnici. TookBook je svoju priliku dobio nakon što su prvo Hrvatski telekom, a sada i Vipnet, najavili da će tijekom ljeta ugasiti svoje knjižare za e-knjige. Dok HT traži novi poslovni model da pruži uslugu s e-knjigama, Vipnet je već odlučio da će umjesto eKnjižare korisnicima pokloniti godinu dana besplatnog korištenja TookBooka kroz novu uslugu Vip eKnjižnice.

"Korisnici koji su pozitivno reagirali na e-knjige najveću su zamjerku imali na cijenu koja je rezultat izdavačkih strategija te zakonodavnog okvira PDV-a", kažu u Vipnetu. Hrvatski izdavači, među kojima je jedan od najvećih Algoritam u travnju zatražio predstečajnu nagodbu, snažno su se protivili prodaji e-knjiga u strahu da će im tako pasti prodaja skupljih tiskanih izdanja.

 

25posto

iznosi PDV na e-knjige, a na tiskane svega 5 posto

Taj plan podržala je i država. Ona je unatoč načelnoj podršci razvoju e-poslovanja na e-knjigu uvela PDV od 25 posto ili pet puta veći porez nego na tiskanu knjigu, kod koje je PDV svega pet posto. U takvoj paradoksalnoj situaciji posljednjih su nekoliko godina radile tri veće online knjižare e-knjiga: HT-ov Planet9, Vipnetova eKnjižara i internetska trgovine eKupi grupe M SAN. E-Knjige u Hrvatskoj od većih igrača prodaje još uvijek jedino eKupi. HT gasi Planet9 s krajem lipnja.

Vipnet je već sad prestao dalje prodavati knjige, a formalno će taj svoj servis povući 17. kolovoza. Marin Maletić, direktor Lamaro Digitala i osnivač TookBooka kaže da je prije dvije godine prodaju počeo zamijenjivati pretplatom i to je dovelo do rasta poslovanja. "Kao i u glazbi, tako i u knjigama korisnici u elektroničkom formatu preferiraju ovaj model i smatraju da im donosi veću vrijednost. I Vipnet je prešao na pretplatnički model", kaže Maletić.

Na naš upit planira li sličnu suradnju dogovoriti s HT-om i Tele2 navodi da nema komentara. No, upravo se taj scenarij spominje kao najizvjesniji u izdavačkoj branši. Maletić istiće da TookBook ima 10 tisuća registriranih korisnika. Navodi da je riječ o korisnicima koji dolaze po različitim modelima, uključujući one koji su se registrirali preko portala, ali i po akcijama i preko Vipneta. "Posebno sam zadovoljan činjenicom da takoreći svaki korisnik TookBooka kojeg dobijemo i ostane naš korisnik, odnosno gotovo da uopće nemamo odljeva korisnika što nam pokazuje da je usluga dobra i da su korisnici zadovoljni što nam je i najvažnije", kaže Maletić. Dodaje da su korisnici njegove online knjižnice ujedno dosta aktivni. U prosjeku čitaju knjigu mjesečno preko TookBooka.

Zagrebački Lamaro Digital u 2014. godini imao je prihod od 509,1 tisuću kuna uz neto dobit od 18,9 tisuća kuna. Tvrtka je osnovana prije četiri godine i otad kontinuirano raste. Maletić pojašnjava da je jedina iznimka 2013. godine kad su dobili poticaj za razvoj nove tehnologije koji su morali iskazati kao prihod. Također, te godine u suvlasništvo tvrtke ušla je jedna od najvećih hrvatskih softverskih tvrtki SedamIT.

Osim pretplatničke prodaje pristupa knjigama, gdje je korisnicima ponuđeno čitanje više od 250 tisuća naslova na hrvatskom i engleskom jeziku, Lamaro Digital razvio je i platformu, sličnu onoj koji je nudila berlinska tvrtka Txtr HT-u. Maletić navodi da je za tim rješenjem velika potražnja u inozemstvu. Lamaro Digital već je radio s partnerima iz Slovenije, Italije, Velike Britanije, Nizozemske i Belgije. S CARNetom je pak Lamaro Digital razvio platformu za elektroničke udžbenike i lektire. "Postoji još veliki prostor za razvoj aplikacija i e-knjiga, posebno u području e-Learninga gdje se bavimo boljim načinima kako prezentirati multimediju", zaključuje Maletić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close