Tesla model S – zavodljivo lice struje

Autor: Marina Biluš , 22. lipanj 2015. u 13:31
Foto: Press

Samo korak do savršenstva. Tako se može tumačiti ocjena istraživanja američkog časopisa Consumer report dodijeljena Tesla modelu S.

Samo korak do savršenstva. Tako se može tumačiti ocjena istraživanja američkog časopisa Consumer report dodijeljena Tesla modelu S – automobilu kojeg mnogi časte titulom najboljeg električnog vozila u posvijesti autoindustrije. Na spomenutom testiranju Teslina perjanica je 2013. godine osvojila je 99 od mogućih 100 bodova, ostavivši iza sebe velikane poput Porschea, Ferrarija, Mercedesa… I prije i posilje objave o ovom uspjehu, Model S pobirao je prestižna priznanja.

U godini kada je predstavljen javnosti, a bilo je to 2012., CNET ga je proglasio “tech” automobilom godine, a 2013. osvojio je još pet sličnih priznanja, uključujući i titulu Green Car Reports’ za Best buy automobil. Sa 66.800 prodanih Modela S do travnja ove godine, ova je električna limuzina postala najprodavaniji auto “na struju” u povijesti, s tim da je na norveškom tržištu nagrađen i pozicijom najprodavanijeg čak i u konkurenciji “naftaških” rivala.

 

Popularnost raste

Do ožujka ove godine 
prodano je 66.800 Modela S

Stručnjaci koji su od predstavljanja ovog tehnološkog čuda testirali njegove performanse vole reći da se električni Model S na prvi pogled ne razlikuje bitno od običnih automobila. Pitate li, pak, ljubitelje dizajna, postoje i oni koji će odgovoriti da razlike ima, ali u korist Tesle jer je ljepša od velikog broja klasičnih limuzina. Istina, ima i onih koji smatraju da dizajn Modela S previše podsjeća na neke Jaguarove modele. No bilo kako bilo, treba priznati da je riječ o atraktivnom automobilu.

Čak i kad potpuno zanemare estetiku, to će za njega, mnogima neočekivano, reći i ljubitelji brzine. Takav njihov sud isprovociran je činjenicom da najjaču izvedbu Modela S pokreče motor koji doseže brzinu od 210 kilometara na sat. I da, mnogi će sad reći – pa to može i običan Golf!? Istina. Ali ne može do stotke ubrzati za 4,4 sekunde i to tako da prvih sekundi to čini bolje od već spomenutih Ferrarija i Porschea. I to poput katapulta, bez nećkanja i posustajanja. Štoviše, gotovo nečujno.

A ako vam to nije dovoljno, Tesla će vas pokušati impresionirati svim čudima tehnologije. Prvo je, svakako sam motor – električno trofazno “čudo” nalazi su u ravnini stražnjih kotača, tjera ga izmjenična struja, hladi se tekućinom i pogoni stražnje kotače. Razvija 422 KS konjskih snaga od 5000 do 8600 okretaja, uz maksimalan okretnim moment od 600 Nm. Drugo, riječ je o “pametnom” automobilu u punom smislu riječi. Apsolutno svime upravlja se putem računala čiji je golemi, interaktivni displej najdominantniji element interijera. Najnoviju “igračku” u Tesli najavljuju već za ljeto, kad će Model S dobiti i autopilot opciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close