Opet se mijenja Zakon o zaštiti potrošača: najvažnija je odredba da potrošači napokon dobivaju alat da se zaštite od lavine telefonskih poziva raznih trgovaca koji im, u sve moguće sate, radnim danima i vikendom, opsjedaju telefone nudeći im agresivno svoje proizvode i usluge.
Zanimljivo je da je najbombastičnija odredba iz Zakona o zaštiti potrošača – koja je lani mijenjana tako da je od prvog dana ove godine sezonska sniženja bila ograničila na točna tri termina u godini u ukupnom trajanju od 60 dana, na božićni, uskrsni i ljetni – pometena iz novog prijedloga nacrta zakona koji je Ministarstvo gospodarstva stavilo na savjetovanje sa zainteresiranom javnošću do 21. lipnja. Po novom tekstu, sezonska sniženja određivat će se pravilnicima koje će donositi ministar gospodarstva, a novosti koje nas čekaju jesu i to da će nam ubuduće trgovci smjeti naplaćivati vrećice sa svojim logom pa ćemo plaćati njihove reklame, piše Slobodna Dalmacija.
Ministarstvo gospodarstva je u nacrt zakona ugradilo ustrojavanje registra koji će voditi Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, a potrošač koji ne želi primati nikakve telefonske ponude ili poruke prijavit će se u taj Hakomov registar. Ne provjeri li trgovac registar i nazove nekog tko se prijavio u registar, mogao bi platiti taj poziv kaznom od 10.000 do 100.000 kuna. Slične registre imaju Njemačka, Grčka, Italija, Velika Britanija i Belgija.
Već je u otvorenom savjetovanju pala prva primjedba na taj registar, i to negativna. Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruga za zaštitu potrošača, pita zašto bi potrošači uopće negdje ostavljali svoje podatke i da takve registre ima samo pet zemalja u EU-u.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruga za zaštitu potrošača, pita zašto bi potrošači uopće negdje ostavljali svoje podatke i da takve registre ima samo pet zemalja u EU-u.”
Glupe li argumentacije… Pa nisam nista ostavljao nigdje od podataka, pa me svaki tjedan zove deset razlicitih firmi da mi uvale od kozmodiska preko madraca, medicinske opreme, posuđa, telefonskih ugovora…
Uključite se u raspravu