Hrvatska je atraktivna na duge staze, tu se isplati još investirati

Autor: Božica Babić , 02. lipanj 2015. u 15:13
Tomislav Smolčec novi je direktor prodaje Metroa/Davor Višnjić/PIXSELL

U Metrou razmišljaju o ulaganjima na novim lokacijama, priznaje predsjednik Uprave Marc Carena.

Tomislav Smolčec novi je direktor prodaje i pridruženi član Uprave tvrtke Metro Cash&Carry Hrvatska.

Nakon 17 godina u Jamnici, kamo je bio došao izravno po stjecanju diplome na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu, odlučio se za novi poslovni izazov. Premda su nove obveze u načelu slične onima u Jamnici, popis asortimana u bivšoj tvrtki bio je kratak dok police u Metrou sadrže čak 36 tisuća artikala. Usto, Metro u fokusu ima tri kategorije profesionalnih kupaca, male trgovce, HoReCa kanal i vlasnike malih i srednjih tvrtki. Smolčecova zadaća je ojačati prodajne kanale i Metro još više približiti aktualnim i potencijalnim klijentima.

 

Smolčec

Bit poslovanja je poticanje razvoja i malih i velikih proizvođača

Dio kupaca, iznosi, sam dolazi u nabavu, no postoji i dostava robe onima koji to zatraže, a jačanje ova oba kanala strateški je cilj kompanije. Metro će paralelno raditi i na prilagodbi asortimana, ovisno o tome što je primarno malim trgovcima, što uredima, odnosno ugostiteljima jer je ključni cilj je snabdijevanje profesionalnih kupaca. Velika pozornost, navodi, bit će okrenuta i on-line naručivanju.

Dostupnost je imperativ
Metro u Hrvatskoj posluje u sedam gradova, je li asortiman od 36 tisuća proizvoda dostupan baš na svim adresama?, pitamo ga. "Svaki proizvod fizički ne mora biti na policama na svim lokacijama, ali ukoliko ga neki klijent traži dobit će ga u razumnom roku. Osim toga, bilo koji artikl koji traži neki kupac u Hrvatskoj, a postoji na polici Metroa negdje u svijetu, bit će mu isporučen u vrlo kratkom roku", tvrdi Smolčec. Upravo ta mogućnost korištenja globalnih znanja i izvora nabave daje Metrou kompetitivnu prednost u zadovoljavanju potreba kupaca.

 

36tisuća

proizvoda je u prodajnom asortimanu Metroa

Domaći proizvođači
Izvoz domaće prerađivačke industrije kroz police trgovaca, konkretno Metroa, jednostavniji je nego možda onaj izravni. Metro domaćim proizvođačima olakšava izlaz na inozemno tržište. Potvrđuje to i Smolčec, te otkriva kako Metro, koji nije proizvodna tvrtka, sve više kao dobavljač posluje i na tržištu susjedne Slovenije, gdje nemaju mrežu prodajnih objekata.  "Inicijativa poslovanja iz Zagreba na hrvatskom i slovenskom tržištu krenula je prošle godine i odmah je izazvala veliki interes, ima potencijal postati vrlo ozbiljan biznis", ocjenjuje.

Lokalnim proizvođačima stoje na raspolaganju, voljni su, kaže, surađivati od razvoja ideje do punjenja polica sa tim novim proizvodima.  "Bit poslovanja je poticanje razvoja i malih i velikih proizvođača, Metro je u svojoj srži doista upućen na suradnju s lokalnim dobavljačima", ističe novi direktor prodaje. Iz sjedišta kompanije u Njemačkoj nedavno su najavljene neke novosti u poslovnom konceptu.  

 

Carena

Suradnja s hrvatskim dobavljačima je odlična, police su otvorene ne samo za njihove brendove, već mnogi među njima za Metro rade i naše robne marke

Marc Carena, predsjednik Uprave Metro Hrvatska, pojašnjava kako je zapravo riječ o inicijativi koja podružnicama na svih 27 tržišta gdje Metro posluje daje veću slobodu u cjelokupnom poslovanju uz snažniju orijentaciju na lokalne dobavljače. Ovaj trgovački lanac kao postulat slijedi i princip aktivnog praćenja potrošačkih navika i potreba kupaca, isključivo, kažu, radi kreiranja lepeze bonusa te zbog njihove lojalnosti. "Ipak, važnije nam je zadovoljiti specifične potrebe kupaca i uskladiti asortiman ponude koju očekuju u svakom kanalu nego mjeriti kupce kroz potrošnju", kaže Carena.

Potpora izvoznicima
Suradnju s hrvatskim dobavljačima ocjenjuje odličnom, police su otvorene ne samo za njihove brendove, mnogi među njima za Metro rade i robne marke. U brojkama to izgleda ovako: hrvatske tvrtke proizvode gotovo 80 posto asortimana ponuđenog ovdašnjim kupcima. S mnogima je razvijena i suradnja za izvoz, pa je njih 50-tak kroz police Metroa sa svojim proizvodima prisutno na još 15 tržišta.

 

80posto

asortimana Metroa proizvode hrvatske tvrtke

"S obzirom na turistički potencijal Hrvatske te podatak da je 65 posto ugostiteljstva kroz HoReCa kanal vezano uz priobalje i otoke, i Metro poslovni fokus usmjerava tom području, no ni kontinent neće zanemariti", kaže Carena. Razmišljaju o investicijama na novim lokacijama, priznaje predsjednik Uprave koji još nije sprema otkriti gdje točno. Ipak, Carena kaže da će ovaj trgovački lanac u Varaždinu uskoro preseliti u veći prodajni objekt, sadašnji je postao pretijesan. "Hrvatska ostaje dugoročno atraktivna lokacija, ima potencijal, ovdje se isplati još investirati", zaključuje Marc Carena. 

Komentirajte prvi

New Report

Close