Američki internetski trgovac Amazon na korak je od pokretanja vlastite linije prehrambenih proizvoda pod brendom Elemental.
Prema navodima Wall Street Journala, Amazon je podnio zahtjev za zaštitu intelektualnog vlasništva za cijeli niz svojih prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje, poput mlijeka, kave, juha, tjestenine, vode, vitamina, pseće hrane, britvica te sredstava za čišćenje. Prema navodima tog medija, kompanija je već pristupila određenom broju kompanija za proizvodnju hrane koji bi za Amazon proizvodili robu, a kasnije bi bila prepakirana u ambalažu s brendom Elemental. Podsjetimo, pod tim je brendom prošle godine Amazon pokrenuo liniju pelena za bebe. Jedna od kompanija s kojima je Amazon u pregovorima je TreeHouse Foods koja je lani zabilježila prodajne prihode od tri milijarde dolara, tvrdi WSJ.
120mlrd.
dolara vrijedilo je lani američko tržište robnih marki
Radi se o jednom od većih američkih dobavljača hrane za robne marke. Amazon je odbio komentirati medijske napise, baš kao i TreeHouse Food čiji je glasnogovornik ipak dodao da kompanija surađuje sa svim vodećim američkim trgovačkim lancima. Inače, linija pelena za sada nije pokazala osobite rezultate iako je Amazon tvrdio da kupcima nudi proizvod bitno drugačiji od konkurencije. Naime, pelene su bile napravljene od vrhunskih prirodnih materijala uz informacije o njihovu porijeklu.
"Dvije stvari koje su nam potrošači rekli da žele su vrhunski proizvod te pristup informacijama kako bi mogli donijeti informiranu odluku", izjavila je u prosincu prilikom lansiranja linije pelena Sunny Jain, jedna od potpredsjednica Amazona. No, već mjesec dana kasnije pelene su povučene iz prodaje jer je proizvod trebalo doraditi, kako su tada izjavili iz kompanije. Analitičari ocjenjuju da je pouka s pelenama najveći izazov koji Amazon mora riješiti s linijom hrane.
Naime, oslanjat će se na vanjske dobavljače, pa je glavni problem osigurati kontrolu kvalitete. No, isto tako naglašavaju da ima poslovne logike da trgovac takvog formata ulazi u taj segment. "Ima puno smisla da bilo koji trgovac uđe u vlastite robne marke. Robne marke imaju mnogo prostora za rast u smislu prodaje te mogu privući nove kupce fokusirane na vrijednost koju dobivaju za novac", izjavio je za WSJ Eddie Yoon, direktor tvrtke za brend konzalting The Cambridge Group.
Marketinška istraživanja pokazuju da je američko tržište vlastitih robnih marki lani vrijedilo 120 milijardi dolara, dva posto više nego godinu ranije. No, istraživanja pokazuju da su robne marke u prosjeku za trećinu jeftinije od etabliranih brendova. To u prijevodu znači da bi Elemental hrana mogla značajno potaknuti Amazonovu prodaju. Podsjetimo, kompanija je lani zabilježila gubitak od 241 milijun dolara uz prodajne prihode od 89 milijardi dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu