Vegeta, Cedevita i Argeta tri su hrvatska brenda koja su našla svoje mjesto u TOP 5 ljestvice najmoćnijih u regiji.
Pokazalo je to istraživanje slovenskog Valicona, agencija za tržišno savjetovanje i istraživanje, specijalizirane za tržište zemalja bivše Jugoslavije. Na njihovoj, sad već tradicionalnoj ljestvici 25 najjačih robnih marki u Hrvatskoj, Sloveniji, BiH, Srbiji i Makedoniji, ukupno je devet domaćih brendova koji su svojim plasmanom dokazali da se, kako napominju u Valiconu, za vrhunsko pozicioniranje na tržištu kao imperativ uvijek postavlja konstantni rad, inovacija i jaka priča. Riječ je o, uz već navedene, Smokiju, Cockti, Jani, Kikiju, Podravka juhama i Dukatovim jogurtima. Najsnažnijim brendom regije Valicon je proglasio Milka čokolade, uz obrazloženje da su suvereno na vrhu njihove ljestvice jer već nekoliko godina pokazuje inovativnost u kombiniranju klasičnog marketinga, samog proizvoda te cjenovnog pozicioniranja, uz širenje u sve za Milku legitimne kategorije proizvoda.
14mjesto
na ljestvici najboljih brendova regije zauzela je Jana
Dobra praksa
"Konzistentno usmjerenje u nježnost, uz agresivno oglašavanje proizvoda te rad na mjestu prodaje dobro je usmjerenje i za druge FMCG brendove", poručuju slovenski analitičari. Coca Cola je već 2011. izuzetno dobro iskoristila svoju obljetnicu, rečenica je kojom Valicom počinje opis viceprvaka njihove TOP 25 ljestvice. "U 2013. je pokazala svim brendovima kako se radi emocionalno jaka kampanja i, premda se činilo da joj ni takva kreativnost nije dovoljna da zadrži vodeću poziciju, zbog generalnog pada kategorije Gaziranih bezalkoholnih pića, ali i oštre konkurencije, to je brend koji i dalje čvrsto drži drugu poziciju na TOP 25 regionalnoj ljestvici", stoji u njihovu obrazloženju.
Pritom napominju kako se vodeća dva mjesta na ljestvici dominantno izdvajaju, dok su brendovi pozicionirani od treće do osme pozicije uglavnom prilično blizu jedan drugome te da svaki od njih ima određene prilike na kojima se može raditi i određene "poteškoće" koje treba rješavati kako bi se snaga brenda očitovala i pozicijom na ljestvici. "Dakle, kod gornjih pozicija uglavnom govorimo o zadržavanju pozicije ili skoku prema vrhu ljestvice. O poziciji brenda na ljestvici od 3. do 8. mjesta uistinu odlučuju nijanse, što svakako valja imati na umu kada govorimo o padu ili rastu pojedinog brenda", napominju u ovoj agenciji uz poruku da već iduće godine situacija između dva brenda može biti drugačija.
U Valiconu priznaju da se iz njihova popisa može prepoznati određeno pravilo po kojem neki brend može na njoj naći svoje mjesto. Radi se, vele, o brendovima prisutnima u pet najjačih tržišta regije. "Na taj način teško možemo naći neki od lokalnih brendova na ljestvici najsnažnijih, u onim kategorijama za koje je značajno da u njima dominiraju upravo lokalni brendovi, poput kategorija piva, kave, voda, mliječnih proizvoda, sladoleda
Važna je priča
Ipak, već se vide jasni uspjesi i u nekim od spomenutih kategorija", pojašnjavaju analitičari koji su pritom mislili i na uspjeh još jednog našeg brenda – Jane. Podsjećaju da je ona 2013. bila tek nešto ispod 25. mjesta, dok je u 2014. na poziciji 14. mjestu, što je, uvjeravaju, dokaz da se jedan kontinuirani rad na regionalizaciji, unošenju priče i emocija u brend, isplati te da se može odraziti i u snazi brenda i njegovoj poziciji na ljestvici. Inače, izradu prošlogodišnje Valiconove ljestvice uvelike su poremetile strašne poplave koje su zahvatile gotovo cijelu regiju pa je, priznaju Slovenci, istraživanje bilo provedeno nešto kasnije nego inače, u rujnu i listopadu 2014. godine.
Stoga i sami napominju da promjena perioda anketiranja ima utjecaj na snagu nekih brendova, prije svega brendova pića. "Zbog toga, rezultati nisu u potpunosti usporedivi sa prošlogodišnjom ljestvicom upravo zbog tog sezonskog utjecaja. Zemlji", potvrđuju. No kažu da su rezultati predstavljeni na način koji garantira reprezentativnost za Područje Hrvatske, Srbije, Slovenije, BiH i Makedonije. Dakle, snaga brenda u Sloveniji doprinosi snazi brenda u cijeloj regiji upola toliko koliko doprinosi jednako snažan brend u npr. Hrvatskoj, koja je dvaput veća. Što se same snaga brendova tiče, nju su u Valiconu izračunata je na osnovu prepoznatljivosti, iskustva i korištenja istih.
"Brend je definiran kao potrošački brend zajedno sa ekstenzijama koje se koriste za proizvod unutar pojedinačne kategorije. Nadalje, ako se isti brend upotrebljava u različitim kategorijama, na primjer Milka u kategoriji čokolada i Milka u kategoriji keksa, snagu brenda Milka ne računamo zajednički za sve kategorije u kojima se nalazi, nego posebno za svaku kategoriju", zaključuju.
TOP 25 brendova
1. Milka čokolade
2. Coca Cola
3. Vegeta
4. Cedevita
5. Argeta
6. Orbit
7. Smoki
8. Cockta
9. Nivea
10. Pepsi
11. Nescafe
12. Jaffa Cakes
13. Fanta
14. Jana
15. Lenor
16. Paloma toaletni papir
17. Gillette
18. Plazma
19. Kiki
20. Ariel
21. Airwaves
22. Nutella
23. Podravka juhe
24. Dukat jogurti
25. Medeno srce
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Emil je domaći brend, Argeta je slovenska, možda bi nam Sanja mogla prezentirati, kako namazati tanku šnitu kruha sa što manje paštete Argete
Argeta veze nema s Hrvatskom niti ista pridonosi Hrvatskoj. Dvije tvornice su u BiH i SLO,sirovina isto nije iz RH….samo je tržište za Argetu hrvatsko
Uključite se u raspravu