Korupcija i mito široko su rasprostranjeni u poslovanju u Hrvatskoj, znatno više u odnosu na prosjek u 38 zemalja svijeta, pokazuju rezultati istraživanja percepcije o korupciji revizorsko-konzultantske tvrtke Ernst & Young (EY).
Istraživanje pod nazivom 'Prijevare i korupcija – jednostavnija opcija za rast?' provedeno je u 38 zemalja Europe, Bliskog istoka, Indije i Afrike, na ukupno 3.800 zaposlenika velikih tvrtki. Riječ je o istraživanju koje prikazuje percepciju i stavove ispitanika pojedinih zemalja o navedenim temama.
Velika većina hrvatskih ispitanika, njih 92 posto, odgovara kako su korupcija i mito široko rasprostranjeni u poslovanju, što je znatno više u odnosu na prosjek svih ispitanika od 51 posto i prosjek ispitanika zemalja istočne Europe od 63 posto.
Slijede Kenija s 90 posto, Slovenija (87 posto) i Srbija, gdje 84 posto anketiranih percipira korupciju i mito široko rasprostranjenima u poslovanju.
Na dnu su skandinavske zemlje: Danska s 4 posto, Švedska s 10 i Finska s 11 posto onih koji drže da su korupcija i mito široko rasprostranjeni.
Odgovori ispitanika iz Hrvatske vezani uz percepciju korupcije u tvrtki za koju rade su bili znatno drugačiji nego za percepciju raširenosti korupcije i mita u poslovanju u Hrvatskoj. Tako 29 posto anketiranih kaže da je čulo za slučajeve prijevare ili podmićivanja u njihovoj tvrtki u zadnjih 12 mjeseci, dok je prosjek svih ispitanika 21 posto. Slovenija, Srbija i Češka ispod su prosjeka svih ispitanika sa 17 odnosno 16 posto.
Negativna percepcija ispitanika o korupciji se očituje u znatno manjoj mjeri također i kada se postavlja pitanje o tome koliko koruptivne radnje utječu na uspješno poslovanje tvrtki u kojima rade.
Među hrvatskim ispitanicima, 19 posto smatra da bi provođenje politika prevencije korupcije i mita negativno utjecalo na njihovu konkurentnost na tržištu, što je unutar okvira prosjeka svih ispitanika te znatno niže od percepcije rasprostranjenosti mita i korupcije u poslovanju drugih tvrtki u Hrvatskoj.
Unatoč negativnoj percepciji o mitu i korupciji u svakodnevnom poslovanju, istraživanje je pokazalo kako je u Hrvatskoj vidljiv značajan rast razine regulacije tržišta. Dok od ukupnog broja ispitanika njih 47 post ističe taj rast, 60 posto ispitanika istaknulo je pozitivne pomake u regulaciji tržišta, a 19 posto da su regulatorne aktivnosti pozitivno utjecale na etičke standarde unutar tvrtke. To je nešto niže od prosjeka od 24 posto u svim zemljama u kojima je provedena anketa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Mito i korupcija u Hrvatskoj ?
Jedino se događa u Javnom sektoru i u poslovima s Državom i političarima.
U Realnom sektoru i privatnim tvrtkama gotovo i nema toga.
Uključite se u raspravu