Treba znati kako osigurati novac i informacije, ali i poslovnu motivaciju

Autor: Marta Duić , 27. travanj 2015. u 22:00
Jadranka Mršić Hebrang, HBOR/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Prenosila su se nova znanja i vještine za bolje poslovanje.

Poduzetnici su na besplatnim edukacijama u Čakovcu saznali kako do EU novca namijenjenog ruralnom razvoju, a kako do kredita HBOR-a.

Mogli su naučiti način kreiranja kreditnog zahtjeva koji banke neće moći odbiti, kako se oglašavati uz minimalan budžet ili kako restrukturiranjem spasiti tvrtku. Jadranka Mršić Hebrang, rukovoditeljica Direkcije kreditiranja malog i srednjeg gospodarstva u Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak, održala je edukaciju nazvanu Od mikrokredita uz CIP garanciju do EU projekta – saznajte kako do povoljnih sredstava za kreditiranje vašeg gospodarstva. Bilo je riječi o tome što je potrebno za HBOR-ove programe kreditiranja poput mikrokreditiranja, poduzetništva mladih, žena poduzetnica, poduzetnika početnika, ali i sredstava za financiranje povećanje konkurentnosti poslovanja i projekata EU fondova.

Najviše pažnje bilo je posvećeno kreditiranju mikro poduzetnika uz garanciju CIP-a čime su značajno pojednostavljeni zahtjevi za instrumentima osiguranja. Igor Bobek iz Hrvatske gospodarske komore, poduzetnicima je pružio detaljan uvid u mogućnosti financiranja poduzetničkih projekata iz fondove EU, vezanih uz regionalni razvoj. Na prezentaciji su prikazane alokacije za financijsko razdoblje 2014-2020 s naglaskom na mogućnost za poduzetničke projekte. O prednostima izvoza govorio je Darko Horvat na edukaciji Izvoz kao idealna prilika za proširenje poslovanja. Zahvaljujući izvozu njegova je tvrtka proteklih godina rasla i postala renomirani proizvođač u regiji i šire, posebno na tržištu srednje i zapadne Europe.

Poduzetnicima je prenio svoje iskustvo i primjere iz prakse u pozicioniranju hrvatske industrije u odnosu na širu regiji i pojasnio im kako kvalitetan domaći proizvod i konkurentna cijena omogućavaju direktan nastup na inozemnom tržištu te ih savjetovao kako širiti poslovnu mrežu i kanale distribucije. "Prije nego što počnete misliti o izvozu, potrebno je napraviti istraživanje tržišta, proučiti s kojim institucijama je poželjno uspostaviti kontakt i na koji način doći do potrebnih informacija", poručio je Horvat.

Dunja Vuković iz Ramira, održala je edukaciju Sama ideja nije dovoljna – četiri pravila za motiviranog i uspješnog poduzetnika. "Samomotivacija i motivacija su izuzetno va-žne za ostvarivanje ciljeva i osjećaja zadovoljstva poslom. Svi znamo da poduzetnički posao može biti izazovan te da je potrebno mnogo energije i fokusa kako bismo ga obavljali na pravi način te da bismo naši korisnici bili zadovoljni", poručila je.

Ističe kako je u današnje vrijeme, zbog svakodnevice ispunjene brojnim obvezama, ponekad zaboravljamo koliko je motiviranost važna što za posljedicu ima nedostatak usmjerenosti, vizije i osjećaja da ono što radimo ima smisao: "Vrlo je važno znati kako tome doskočiti i kako možemo potaknuti onaj prvotni žar koji smo imali kad smo tek otvarali svoju tvrtku, jer upravo tu leži naš najveći izvor motivacije." Kako faktoring može pomoći u poslovanju i povećati likvidnost poduzetnicima je otkrio Arsen Paro iz AZ faktoringa: "Novac isplaćen u faktoringu ne tretira se kao zaduženje pa se čuva kreditna sposobnost i jača bonitet i rentabilnost. Svjetska industrija faktoringa bilježi porast od 13,5% u 15 godina i bitno pridonosi rastu i razvoju naročito malih i srednjih poduzetnika u svijetu." 

Komentirajte prvi

New Report

Close