Navigaciju Nokije žele Uber, FB, Audi, BMW i Daimler

Autor: Tomislav Pili , 23. travanj 2015. u 22:01
Šef Nokije Rajeev Suri je dao do znanja kako može čekati pravu ponudu/REUTERS

Nokia za navigacijski biznis traži tri milijarde eura dok financijski stručnjaci procjenjuju da on vrijedi od 4,4 milijarde eura, pa sve do 6,9 milijardi eura.

Ako je suditi po napisima njemačkih i američkih poslovnih medija, šef Nokije Rajeev Suri neće imati problema s odabirom kupca za navigacijski biznis, poznatiji pod komercijalnim nazivom HERE.  

Kako piše njemački magazin Manager, a prenosi Reuters, za navigaciju finske kompanije zainteresiran je automobilski konzorcij u sastavu Audi, BMW i Daimler, zatim najveća društvena mreža Facebook, a kontroverzna taksi kompanija Uber navodno već pregledava poslovne knjige. Upućeni izvori njemačkog medija otkrivaju kako je za kupnju zainteresiran i američki investicijski fond Hellman & Friedman. S druge pak strane, Bloomberg piše da Nokia želi privući interes i Applea te kineskih i američkih internetskih trgovaca, Alibabe i Amazona.

 

8,1mlrd.

dolara dala je 2008. Nokia za američki Navteq

Izvori bliski upravi u gradu Espoo tvrde kako bi kompanija bila zadovoljna kada bi na stolu vidjela ponudu od nešto malo više od tri milijarde eura. Inače, navigacijski biznis knjigovodstveno vrijedi dvije milijarde eura dok financijski stručnjaci njegovu vrijednost procjenjuju između 4,4 milijarde eura pa sve do 6,9 milijardi eura. Nokia, BMW, Daimler, Facebook i Uber odbili su komentirati medijske špekulacije, dok su Apple, Alibaba, Amazon, Audi te fond Hellman & Friedman ostali nedostupni za komentar. U kontekstu potencijalnog kupca spominjao se i njemački gumarski div Continental koji je i Nokijin partner u navigaciji, no iz te su kompanije demantirali da će dati ponudu. Inače, prodaja HERE-a već je neko vrijeme aktualna, posebno nakon što je Rajeev Suri po preuzimanju francuskog proizvođača telekomunikacijske opreme Alcatel-Lucenta potvrdio da je kompanija odlučila prodati taj biznis.

Podsjetimo, preuzimanje Alcatel-Lucenta vrijedilo je 15,6 milijardi eura i označava snažnije fokusiranje Nokije na telekomunikacijsku opremu, biznis koji ju je praktički spasio od propasti. Međutim, Suri je javno jasno dao do znanja kako Nokiji "nije sila" prodati HERE pod svaku cijenu, što bi dalo sugerirati kako je voljna čekati dok ne dođe prava ponuda. Analitičari ocjenjuju kako potencijalna ponuda njemačkog trolista – Audi, BMW i Mercedes – ima najviše logike. Kako za Reuters kaže Jürgen Pieper, analitičar frankfurtske tvrtke Bankhaus Metzler, proizvođači luksuznih automobila digitalizaciju žele sve više imati u svojim rukama, a ne da je kupuju od dobavljača.

Naime, pristup visokokvalitetnim navigacijskim kartama temelj je za razvoj autonomnih vozila. Zanimljivo, Nokijin ulazak u navigacijski biznis bio je najveće njezino preuzimanje prije Alcatel-Lucenta.  Finci su još 2008. kupili američku tvrtku Navteq za 8,1 milijardi dolara. Nokia je prvo navigacijske mape koristila za ugradnju na svoje mobitele, ali se HERE nakon prodaje biznisa sa mobitelima Microsoftu fokusirao na automobilsku navigaciju. Isporuka takvih karata čine polovicu prodajnih prihoda HERE-a. 

Komentirajte prvi

New Report

Close