Konkurencija ZAMP-u? Skladatelj iz Zagreba pokrenuo biznis s autorskim pravima

Autor: Darko Bičak , 21. travanj 2015. u 14:07
Josip Valentić, direktor tvrtke Centar poslovne glazbe za koju je skladao mnoga djela

U Centru poslovne glazbe ne vide u ZAMP-u konkurenciju jer smatraju da svatko od njih ima drugačiju ponudu.

Tvrtka Centar poslovne glazbe (CPG) alternativni je ponuđač glazbe na hrvatskom tržištu, a u odnosu na institucionalni ZAMP Hrvatskog društva skladatelja.

Počeci ovog poslovnog pothvata sežu u 2009. kada su autori glazbe Josip Valentić i Emir Mehić istupili iz ZAMP-a i odlučili pokrenuti vlastiti biznis. U početku im zakon nije omogućavao da posluju kao tvrtka nego su radili kao privatne osobe. No, 2013. se regulativa promijenila te je osnovana tvrtka pod sadašnjim imenom . "Situacija na tržištu je takva da postoji zakonski regulirana presumpcija da ZAMP štiti sve autore, a za što ima i javne ovlasti", kaže Josip Valentić, direktor CPG-a. Pojašnjava da se kod autorskih prava radi o složenom odnosu izvođača, autora, studija i ostalih subekata.

Ono po čemu se Produkcijski studio CPG razlikuje od ZAMP-a, osim naravno po veličini, je da su oni koncentrirani na poslovnu glazbu. Radi se o instrumentalnoj i vokalno -instrumentalnoj glazbi najrazličitijih stilova koja je ugodna i nenametljiva, a već su je prepoznali mnogi trgovački centri, hoteli, banke, restorani, organizatori evenata i sl. Trenutno CPG ima oko 2000 različitih glazbenih djela. Kako rade po specifičnim narudžbama klijenata, mogu proizvesti i radio reklame.

Njihova glazba je u prosjeku 50 posto jeftinija od ZAMP-ove, a upravo su krenuli u kampanju u kojoj je novim korisnicma glazba besplatna mjesec dana. "Ako obrtnik u svojoj radnji ima radio, on mora plaćati RTV pretplatu, ali i naknadu ZAMP-u. S nama je oslobođen ZAMP-a pa može smanjiti troškove, a imati jednaku kvalitetu glazbe. "Smatram da nije često da netko dolazi u frizerski salon slušati vijesti", navodi Valentić.

Dodaje da smatra da svatko mora imati izbora da li želi slušati, i plaćati, u svom poslovnom prostoru, npr. Severinu i Ivu Josipovića, ili jednako kvalitetnu ali nebrendiranu glazbu po nižoj cijeni. Sam Valentić je po profesiji muzičar, a bavi se i skladanjem. Prije pokretanja biznisa je radio u Konzumu za koji je osmislio i vodio interni radio, a prilikom čega je i uvidio o kako se velikom biznisu tu radi. Prvi poslovni prostor mu je bio, kao i u većini uspješnih poduzetničkih priča, u graraži.

Komentirajte prvi

New Report

Close