AZTN upozorava nakladnike da moraju prijaviti koncentraciju

Autor: Saša Paparella , 14. travanj 2015. u 22:00
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Lani je Agencija sama otvorila sedam predmeta ocjene koncentracije nakon što poduzetnici nisu sami to učinili.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja izdala je priopćenje u kojem podsjeća da se "prethodnih godina AZTN u nekoliko navrata javno obraćao poduzetnicima iz područja medija i elektronskih medija podsjećajući ih na obveznu prijavu koncentracije u slučajevima transakcija koje dovode do promjene u kontroli nakladnika medija.

Unatoč zakonskoj obvezi trend propuštanja prijava koncentracija u području medija se nastavlja", navodi se u priopćenju. Tako je u 2014. Agencija po službenoj dužnosti otvorila sedam predmeta ocjene koncentracija iz područja medija koje su poduzetnici propustili sami prijaviti. S obzirom da propuštanje prijave predstavlja povredu Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, AZTN u takvim slučajevima poduzetnicima izriče upravno-kaznene mjere do visine od jedan posto ukupnog prihoda poduzetnika iz godine koja je prethodila koncentraciji.

Stoga AZTN, kako bi se prevenirala povreda propisa i izbjeglo sankcioniranje, skreće pažnju da medijske koncentracije podliježu obvezi prijave na ocjenu koncentracije neovisno od ekonomskog praga njihove veličine. Naime, tržište medija predstavlja izuzetak od općeg pravila prema kojem obvezi prijave podliježu samo koncentracije čiji sudionici prelaze zakonom utvrđeni prag ostvarenog prihoda. 

Komentirajte prvi

New Report

Close