CO raste, Euroherc i Jadransko gube, Allianz stagnira

Autor: Božica Babić , 13. travanj 2015. u 22:00
U velikom plusu je i Ergo osiguranje, premija je rasla 190%/FOTOLIA

Hrvati konačno prepoznali životna osiguranja, premija rasla više od 24 posto, kod neživotnih premija tone radi autoosiguranja.

Životna osiguranja grabe krupnim korakom, prvi kvartal 2015. naspram istog razdoblja 2014. zaključen je uz rast premije veći od 24 posto, na 820 milijuna kuna.

Istodobno je na lepezi neživotnih osiguranja premija pala 3,79 posto, te je iznosila 1,7 milijardi kuna, preliminarni su podaci objavljeni od Hrvatskog ureda za osiguranje. Iz pojedinačnih premijskih ostvarenja izdvaja se 'sestrinska bitka' Croatia osiguranja i Croatia zdravstvenog osiguranja u utrci tko će biti uspješniji. 

Rast životnih osiguranja
I dok je CO u neživotnim osiguranjima ostvarilo negativan trend, premija je pala gotovo pet posto, na 675 milijuna kuna, u životnim je zabilježen rast od 123 posto, na 211 milijuna kuna. Time CO, nakon višegodišnje stanke i vječite druge pozicije, drugi mjesec zadržava lidersku poziciju u životnim osiguranjima među 15 konkurenata. Premija CZO rasla je visokih 67,5 posto, na 59,8 milijuna kuna. Od četiri društva iz koncerna Agram Dubravka Grgića dva velika, Euroherc i Jadransko nastavljaju premijski tonuti, dok Agram životno i Sunce bilježe rast.

Euroherc je ugovorio 11,9 posto manju premiju, iznosila je 186 milijuna kuna, a Jadransko je naspram lani u minusu čak 15,5 posto, premija je pala na 117 milijuna. Paralelno je Agram životno uvećalo premiju 10,3 posto, na 51 milijun kuna, a Sunce za četiri posto, na 15,5 milijuna. Nakon višegodišnjeg konstantnog rasta premije i to u dvocifrenim iznosima Allianz je, čini se, posustao. Ukupna premija rasla je tek nešto više od jedan posto, na 390 milijuna kuna. Društvo koje je proteklih godina ostatku industrije kontinuirano držalo lekcije o uspješnosti u 2015. godinu kao da je ušlo s nekim utegom oko poslovnog plana.

Povećanje u krizi
Podaci o kretanjima premije otkrivaju da su dva društva iskoristila utjecaj krize u povećanju premije. Kod BNP Paribas Cardif osiguranja, specijaliziranog za pokriće kreditnih rizika, rasla je 47,5%, na 16,7 milijuna kuna. Rast premije od visokih 20%, na 2,6 mil. kuna bilježi i Hrvatsko kreditno osiguranje čije police ugovaraju mahom izvozno orijentirani poduzetnici. U velikom plusu je i Ergo osiguranje, premija je rasla 190%, na 7,4 mil. kuna.  

Spiralni pad

Prosječna AO polica 1110 kuna

Premija obveznih autoosiguranja (AO) nastavlja se i ove godine spiralno urušavati premda je u prvom kvartalu prodano više 10.272 police. Tako je ožujak 2015. zaključen sa 493 milijuna kuna što je za 134 milijuna manje nego u ožujku 2014. godine, odnosno za 21,4 posto. Posljedica tih trendova je niža cijena prosječne police, između dva ožujka pojeftinila je za 336 kuna te sada iznosi 1110 kuna.   

Komentirajte prvi

New Report

Close