U središnjici HEP-a u Zagrebu predstavljena su nova električna vozila u voznom parku HEP grupe, Volkswagen e-up! i e-Golf. Uz prisustvo predstavnika tvrtke Porsche Hrvatska i HEP d.d., osim novih vozila, brojnim novinarima detaljno je prikazan i sustav punionica ELEN koji će vozilima osiguravati nužnu pogonsku energiju. Predstavljena vozila nabavljena su uz subvenciju Fonda za zaštitu okoliša, a osim što štede gorivo i okoliš, predstavljaju novi iskorak u promicanju projekta eMobilnosti, strateškog projekta HEP grupe.
„Budućnost je pred nama, a mi u njoj želimo aktivno sudjelovati, koristiti električna vozila i biti vodeći pružatelj usluga elektromobilnosti u Hrvatskoj. Nabavom električnih vozila, uz subvenciju Fonda za zaštitu okoliša, HEP d.d., kao najveći proizvođač električne energije iz obnovljivih izvora, želi i vlastitim primjerom pokazati kako se zamjena klasičnog voznog parka električnim vozilima višestruko isplati. Na ovaj način promičemo eMobilnost i izgradnju javne infrastrukture punionica ELEN čime želimo povezati cijelu Hrvatsku i priključiti se europskoj energetskoj autocesti. Putokaz je to i drugim tvrtkama koje žele smanjiti potrošnju fosilnih goriva i doprinijeti smanjenju štetnih emisija CO2 u okoliš.'' – izjavila je mr. sc. Tina Jakaša, dipl.ing, direktorica HEP Opskrbe.
Potaknuti subvencijama Fonda za zaštitu okoliša, sve je više hrvatskih građana zainteresirano za nabavku električnih vozila, a sve veći broj hrvatskih gradova za ugradnju javno dostupnih ELEN punionica. Kako bi odgovorio na rastući interes i potrebe, HEP je već pokrenuo proces javne nabave za dodatnih sto AC punjača koji će poslužiti za izgradnju punionica u gradovima s kojima su već sporazumi potpisani ili će uskoro to biti.
Do sada su realizirani sporazumi s Gradom Zagrebom za pilot projekt poticanja izgradnje infrastrukture na dvije lokacije i gradom Osijekom u kojem će se također postaviti dvije punionice. U pripremi su sporazumi s Rijekom, Zadrom, Varaždinom, a svoj interes za suradnju iskazali su Split, Dubrovnik, Opatija, Pula, Duga Resa, Velika Gorica, Slavonski Brod, Ludbreg, Šibenik, Karlovac… Prednost u planiranju i realizaciji punionica na novim lokacijama imat će gradovi i mjesta čiji stanovnici nabave veći broj električnih vozila i "plugin" hibrida, pa će na taj način i tržište diktirati rast broja i lokacije punionica.
Osim punionica u gradovima, u planu je postavljanje ultra brzih DC punionica (koje bateriju napune za 15-30 minuta) na autoceste, čime bi se osigurala veza između većih hrvatskih gradova. Na taj način, uz izgradnju AC punionica u gradovima, ELEN bi umrežio cijelu zemlju, a građani i turisti s električnim ili "plug-in" hibridnim vozilima mogli bi bez straha od nedostatka električne energije putovati cijelom Hrvatskom. Kao rezultat implementacije ovog projekta, te sve veće dostupnosti električnih vozila, očekuje se postupno smanjenje onečišćenja zraka u gradovima i poboljšanje kvalitete života smanjenjem emisije CO2 i gradske buke.
ELEN punionice na području Hrvatske
7 javnih ELEN punionica (po jedna u Labinu i Vukovaru te pet u Koprivnici)
U sjedištu HEP d.d. – 1 centralni punjač i 6 šest wallbox (slave) snage 3,7 kW
„Javno dostupno mjesto za punjenje ili opskrbu” je mjesto za punjenje ili opskrbu na kojem se pruža opskrba energijom i koja korisnicima širom EU omogućava nediskriminirajući pristup. Nediskriminirajući pristup uključuje različite mogućnosti identifikacije, uporabe i plaćanja. Osnovna razlika između javnih i privatnih punionica je u mogućnosti pristupa i načinima naplate. Privatne punionice u svojoj garaži može imati npr. hotel kao dio svoje ponude i na njima se može puniti bilo koje vozilo koje od vlasnika dobije pristup (npr. gost hotela), te najčešće ne pripadaju opskrbljivačima električnom energijom. Javne punionice postavljene su na javnoj lokaciji i njima može pristupiti svako vozilo koje se identificira na punionicu smartphone aplikacijom, RFID karticom, kreditnom karticom i sl.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.FOND SUBVENCIONIRA UVOZ UMJESTO DOMAĆE PROIZVODNJE I IZVOZA !
Što Hrvati imaju od toga što Fond za zaštitu okoliša potiče uvoz električnih i hibridnih automobila ?!?
U praksi to znači da za prosječan klasićni automobil koji košta 100.000 kn morate izdvojiti cca 200.000 kn ako želite da vam ide na struju i onda vam država subvencionira trošak sa 70.000 kn.
Na prvi pogled se čini da će Hrvati spasiti planet od zagađenja sa CO2 :), samo se pitam odkud državi ideja da u ovoj besparici, sa dugovima do grla, baca 70.000 kn u tako plemenite svrhe? Pita li se itko nije li možda pametnije bilo da FOND subvencionira domaću proizvodnju (Rimac elektroautomobili) umjesto da stimulira uvoz i tuđu proizvodnju.
Stvarno ne znam što bi Japanci, Njemci, Amerikanci i ostali proizvođači elektroautomobila bez Hrvatskih poticaja! Vjerovatno Elektroautomobil kao tehnologija nikad ne bi zaživio 🙂
Ili se ponovo ponašamo se kao pijani milijarderi, ili je netko ponovo dobio proviziju za plemenite namjere 🙂
Uključite se u raspravu