Sve strožu regulativu velike duhanske kompanije pokušavaju iskoristiti kako bi istisnule proizvođače elektronskih cigareta (e-cigareta).
Kako piše Reuters, američki duhanski divovi, poput Altrie čije je najpoznatiji brend Marlboro ili Reynolds American, pritišću regulatorne organe kako bi se uveo cijeli niz nadzornih mjera za e-cigarete. To uključuje iznimno duga upozorenja o štetnosti konzumacije nikotina, reduciranje palete proizvoda, ograničenu prodaju te zahtijevanje znanstvenih testova. Upozorenja na nekim e-cigaretama imaju i po 116 riječi, daleko više od upozorenja na kutijama cigareta. "Ako ste pušač i pročitate to upozorenje, pomislit ćete 'Radije ću nastaviti s cigaretama", kaže Oliver Kershaw, bivši pušač kojem su e-cigarete pomogle da prestane pušiti, pa je osnovao web-stranicu na kojoj zastupa prednosti e-cigareta.
116riječi
imaju upozorenja o štetnosti za e-cigarete
Radi se o uređajima koji pomoću električnih grijača zagrijavaju nikotinsko ulje, a na tržištu su se pojavile prije desetak godina obećavajući zdraviju alternativu konzumaciji duhana. Prema procjenama, globalno tržište e-cigareta ove bi godine moglo vrijediti sedam milijardi dolara. Potencijal su prepoznale i velike duhanske kompanije, ali na tržištu je i cijeli niz manjih, neovisnih tvrtki. A upravo bi se one najteže nosile s hrpom regulatornih pravila. Na strani malih su čak i protivnici pušenja koji smatraju da e-cigarete trebaju biti regulirane, ali ipak blaže od običnih cigareta. Međutim, divove to ne zanima. Kako je kazao glasnogovornik Altrie, ne može se procijeniti utjecaj regulacije na male kompanije. No, velike tvrtke možda su već učinile što su htjele. Naime, rast prodaje e-cigareta u četvrtom je kvartalu u SAD-u usporio na pet posto, nasuprot 19 posto rasta godinu ranije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je uobičajeni način koji koriste velike kompanije u svim područjima. Što je više zakona i propisa, certifikata, analiza,… to teže mali proizvođači prate i zadovoljavaju propise i troše energiju na to.
Uključite se u raspravu