Realan rast trgovine na malo na godišnjoj razini za 2,1 posto

Autor: Poslovni.hr/Hina , 19. ožujak 2015. u 15:47
Foto: Nikola Ćutuk / Pixsell

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u siječnju ove godine realno porastao za 2,1 posto u odnosu na prvi mjesec prošle godine.

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u siječnju ove godine realno porastao za 2,1 posto u odnosu na prvi mjesec prošle godine, što je šesti mjesec za redom da potrošnja raste, ali je taj rast usporen, pokazuje druga procjena Državnog zavoda za statistiku o trgovini na malo.

Promet od trgovine na malo raste od kolovoza prošle godine, a najveći je porast zabilježen krajem prošle godine, u studenom je na godišnjoj razini maloprodaja realno porasla za 2,3 posto, a u prosincu za 2,6 posto.

Prema najnovijim podacima DZS-a, promet od trgovine na malo što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u siječnju je, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno ostao nepromijenjen, a realno je 2,1 posto veći u odnosu na siječanj 2014. godine.

Pritom je realni rast prometa u maloprodaji ostvaren u gotovo svim djelatnostima, i to u rasponu od 2,8 posto, za koliko je povećan u maloprodaji hrane, pića i duhanskih proizvoda i trgovini na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima, do 4,8 posto, koliko je rastao promet u trgovini na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima. Pad je pak zabilježen u prometu od trgovine na malo ostalih djelatnosti (izvan odjeljka trgovine na malo) i to za 1 posto.

Po podacima DZS-a, ukupan desezonirani promet svih poslovnih subjekata kojima je trgovina na malo pretežna djelatnost na mjesečnoj je razini realno porastao za 0,8 posto, a na godišnjoj razini, prema kalendarski prilagođenim podacima, zabilježio je realni rast za 3,5 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close