Ako vodite Facebook stranice, vjerojatno već znate da je ova društvena mreža u proteklih nekoliko dana radila na uklanjanju deaktiviranih ili komemoriranih profila iz broja fanova, stoga su mnoge stranice uočile manju brojku među svojim “lajkovima”, piše Netokracija.
No, to nije nužno loša stvar – kao što smo se osvrnuli na ovaj fenomen prije nekoliko dana, fanovi čiji profili nisu aktivni ionako ne doprinose brendu i ciljevima koje on želi postići na ovoj platformi, a na ovaj način voditelji stranica imaju bolji uvid u njihovu strukturu. Također, Facebook je istaknuo kako ovaj potez omogućuje vlasnicima da lakše pronalaze korisnike Facebooka slične njihovim fanovima putem opcije ‘Lookalike Audiences’, što znači da svoje oglase mogu preciznije targetirati.
Međutim, svakako je zanimljivo provjeriti kako se broj fanova mijenjao na najvećim stranicama u Hrvatskoj, stoga smo s Degordianom napravili analizu kako bismo vidjeli utjecaj ove odluke na naše tržište. Naime, Degordian je prije nekoliko godina razvio alat Socialnumbers koji prati Facebook stranice i ubrzo smo naišli na zanimljivost – od 500 najvećih Facebook stranica Hrvatskoj, samo četvrtina nije u zadnjih mjesec dana (razdoblje u kojemu je praćen broj fanova) zabilježila pad fanova.
Vijesti i mediji
Top 10 najvećih medijskih stranica u Hrvatskoj:
- 24sata – broj fanova: 1,009.536 – rast – 8952 fanova
- Index – broj fanova: 575.562 – pad – 17.669 fanova
- Jutarnji list – broj fanova: 475.994 – pad – 12.052 fanova
- DNEVNIK.hr – broj fanova: 455.419 – pad – 15.933 fanova
- OK je OK! – broj fanova: 388.194 – pad – 61.099 fanova
- Tportal – broj fanova: 328.014 – pad – 15.978 fanova
- Sportske Novosti – broj fanova: 315.932 – rast – 2208 fanova
- Večernji – broj fanova: 280.316 – pad – 1267 fanova
- Net.hr – broj fanova: 277.861 – rast – 22.263 fanova
- Antena Zagreb – broj fanova: 195.709 – pad – 5543 fanova
Samo su tri stranice uspjele ostvariti rast usprkos ovom Facebookovom potezu. Net.hr je ostvario najveći rast – 8% trenutnog broja (22.263 novih fanova) zahvaljujući Facebook kampanji, a stranica s najvećim brojem fanova u hrvatskoj, 24sata, zabilježila je rast od 8952 fanova. Rast bilježe i Sportske novosti, stranica specijalizirana za sport, s nešto skromnijim rastom.
Najveći pad ima stranica teen magazina OK je OK! koja je izgubila više od 60 tisuća fanova (15% trenutnog broja fanova). Dok će neki ovo uzeti kao “dokaz” da tinejdžeri sve manje koriste Facebook i bježe na druge društvene mreže, treba imati na umu da ova dobna skupina vrlo često otvara nove profile, a stare zanemaruje, stoga je moguće da dobar dio uklonjenih fanova čine profili koje su tinejdžeri “prerasli”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu