Pametni telefon kao daljinski upravljač za naš život kratica je koja odlično opisuje jedan od tri megatrenda koja sam ove godine imao priliku vidjeti u Barceloni na Mobile World Congressu.
Trend dominira u svim sferama našeg života, a u Barceloni se moglo vidjeti puno primjera. Jedan od intrigantnih primjera su hoteli bez ključa i recepcije. U takvim se hotelima cijeli proces od rezervacije, boravka preko plaćanja kontrolira s pametnog telefona. Trend rađa nove poslovne modele između tvrtki i korisnika koji zanemaruju ograničenja postojećih kanala interakcije. Dobiti obavijest putem mobitela o mogućnosti kupnje tople juhe u blizini u hladno jutro, a nakon što smo sličan proizvod pretraživali dan prije primjer je personalizacije oslonjene na identitet i kontekst.
Personalizacija je drugi od tri trenda kojemu se moglo svjedočiti u Barceloni. Sve više tvrtki oslanja se na ovakve analitičke sposobnosti kako bi preciznije identificirali stvarne potrebe svojih korisnika i ponudili im prave proizvode na pravom mjestu u pravom trenutku. Konačno, Internet of Things (IoT) i rastući broj spojenih uređaja treći je megatrend koji otvara prilike stranim i hrvatskim tvrtkama. Nosiva računala (wearables) su tek početak trenda Internet of Things i postoji cijeli novi svijet industrijske primjene spojenih uređaja.
Tvrtke u Hrvatskoj prepoznale su potencijal koji donose pametni telefoni kao i personalizacija te su znatno prisutne u oba područja. U IoT području su zasad najvećim dijelom u fazi testiranja. Za šire prihvaćanje IoT-a ključne su prepreke nedokazani poslovni modeli i troškovi implementacije vezani uz relativno velike jedinične troškove povezanih uređaja. Dok se IoT poslovni modeli ne dokažu na većim tržištima, teško da možemo očekivati njihovo značajnije prihvaćanje među domaćim tvrtkama.
*Autor je menadžer u Odjelu poslovnog savjetovanja PwC Hrvatska i dipl. ing. računarstva
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu